Kan ik uilen en katten tegelijkertijd als huisdier hebben?

Wij hebben thuis 2 syberische katten, alleen we willen ook al heel lang een uil aangezien wij daardoor gefascineerd zijn. Wij zijn nu alleen bang al nemen we een klein-klein-middlegrote uil, dat de katten die kunnen aanvallen. Weet iemand of dat ook waar is? Of kan je ze tegelijkertijd als huisdier hebben?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Ivana
6 jaar geleden
De uil die in Nederland in het wild voorkomt is een beschermde vogel en mag niet privé gehouden worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vogels zijn prooien en katten zijn jagers, niet logisch om beide als huisdier te nemen. Bovendien kunnen uilen ook redelijk agressief zijn en je moet goed weten hoe je met hen moet omgaan. Tenzij je al ervaring hebt met roofvogels en een zeer grote volière kan inrichten is dit dier dus ongeschikt als huisdier. De volgende vragen helpen je over de aankoop van een uil na te denken:
*Heb je voldoende ruimte voor een grote volière?
*Kan je dagelijks de etensresten opruimen?
*Heb je genoeg tijd om dagelijks te voederen tijdens de schemering of nacht?
*Kan je wekelijks de volière onderhouden?
*Is er iemand die de vogel kan verzorgen als je op vakantie gaat?
*Heb je ongeveer 30 euro per maand per uil over voor de voeding en verzorging?
http://www.huisdierinfo.be/uilen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uilen horen in de vrije natuur, niet in een kooi.
Rieneke1
6 jaar geleden
Dat moet je niet willen. Al zouden de katten niet aanvallen, de vogel zal toch erg gestresst raken. Er zijn zoveel leuke dieren die sowieso beter geschikt zijn als huisdier. Uilen en andere roofvogels horen m. i. vrij te kunnen leven.

Antwoorden (1)

Als je een grote kooi neemt waar de katten niet bij kunnen, en met voldoende verstopplekken en schuilplekken waar de katten hem niet zien en hij rust heeft denk ik dat het zou kunnen, het zou slimmer zijn moest je een jonge uil nemen. dieren die als jong bij elkaar gezeten hebben wennen rapper.