Hoe laat ik mijn hond goed luisteren?

Mijn hond luistert wel, maar niet altijd. Hoe lis ik dit op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga een hondentraining volgen. En leer consequent tezijn. Als jij de ene keer toestaat dat de hond niet luistert, of toe laat wat hij doet omdat het zo grappig is, maar de volgende keer verbiedt, zal hij het niet meer begrijpen. Als jij niet laat merken at je de baas bent, profiteren honden daarvan, net als kinderen die heel goed weten op welke manier ze hun zin kunnen krijgen als je even niet oplet

Luister jij altijd naar iedereen? Luistert jouw kind(eren) altijd? Ook een hond heeft soms iets belangrijkers te doen als naar jou luisteren.... Op een goede hondenschool leer je om ten alle tijden de leukste baas te zijn en dan moet je maar eens opletten, als er niets leuker is als de baas omdat ie bijv. altijd lekkers bij zich heeft en je nooit weet wanneer dat te voorschijn komt, of de baas heeft dat hele leuke speeltje bij zich, en....verzin het maar. Een hond luistert alleen als het hem iets oplevert en als het andere leuker, lekkerder of interessanter is, zal hij kiezen voor dat gene wat voor hem belangrijk is.

Een opleiding hoeft niet altijd duur te zijn. je moet gewoon niet op professionele bedrijven afgaan. de goedkopere zijn evengoed, en zullen je hond gewoon laten luisteren. Neem dus gewoon een opleiding. Mocht je al een opleiding gedaan hebben, heb ik maar 2 tips: Tip 1: spreek met woorden. Niet met zinnen Honden luisteren beter als je zegt zit. zeg dus "niet" Ga maar zitten, maar gewoon "ZIT" Tip 2: Als je hond heeft geleerd: VOLG, zeg dan niet VOLGEN Neem indien mogelijk ook zelf een hondenopleiding

Toegevoegd op 25 maart 2018 21:45: tekst

Beloon hem als hij doet wat jij wilt wat hij doet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100