Verschil dwergkonijn en gewoon konijn?

Wat is het verschil juist en wat ks ongeveer de prijs ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het verschil zit hem in de grootte. Een dwergkonijn wordt doorgaans niet zwaarder dan zo'n 1 a 1,5 pond en worden voornamelijk gefokt voor de sier. Een gewoon konijn kan kan van 1,5 tot wel 4 of 5 kilogram wegen afhankelijk van het ras. "Gewone" konijnen worden vaak gefokt voor consumptie en de pels. Een gewoon konijn is vaak ook goed tam te maken, zodat het in huis gehouden kan worden, net als de meeste dwergkonijntjes.

Een dwergkonijn is inderdaad minder groot dan een middelgroot konijn. Hij weegt dus ook minder: een volwassen dwergkonijn weegt doorgaans tussen de 375 en de 500 gram. Vrouwtjes zijn meestal iets groter dan mannetjes. Maar er zijn meer verschillen! Zo worden reuzen gemiddeld 5 of 6 jaar, maar middelgrote konijnen ongeveer 8 jaar, terwijl dwergkonijnen wel 13 jaar kunnen worden. Ik kan het niet laten om u nog wat tips te geven (ook al gaat uw vraag hier niet echt over:) op www.bunnybunch.nl staat heel veel informatie over konijnen. Ik weet nog wel een geschikte website voor als u inderdaad konijnen wil gaan houden: www.konijnenherberg.nl Sowieso zou ik u altijd aanraden om 2 konijnen te houden, omdat het echte groepsdieren zijn. Veel plezier en geluk met uw toekomstige huisdieren!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100