Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik denk dat mijn cavia schurft heeft, wat nu?

Ik heb twee cavia's van 10 februari. Ze zijn in de dierenwinkel behandeld tegen schurft, maar een cavia heeft nu een raar gezwollen plekje op haar rug en het voelt hard. Ik mag het niet borstelen niet strelen, eigenlijk er helemaal niet aankomen. Het doet denk ik als ik het zo zie veel pijn. Het is grijs en het haar zit er overheen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Castle
6 jaar geleden
Dierenarts?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dierenarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ze heeft nu ook een grote harde plek op haar wang.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het lijkt me nogal logisch dat je naar een dierenarts gaat. Begrijp niet wat mensen toch bezielt om hier een oplossing te vragen, terwijl zo'n diertje pijn heeft en behandeling nodig heeft. Gewoon vandaag nog gaan, hoog tijd!
Ritsuka
6 jaar geleden
Ga alsjeblieft naar de dierenarts, je cavia heeft veel pijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij is dat een talgklier. Deze kan je dierenarts weghalen. Als er ook talgsmeer uitkomt dan weet je zeker dat het een talgklier is. Het is niet dodelijk of besmettelijk, het gaat alleen niet weg. Ga vooral naar je dierenarts! Die geeft je dan verder instructies. Over hoe je het et best kan verzorgen en zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Heel leuke gok. Alleen is een talgbultje niet pijnlijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding