Zijn deze scheurtjes in de staart van goudvis gebaarlijk?

Ik heb deze goudvis nu al een jaar samen met 1 andere goudvis. Ik heb laatst een nieuw aquarium gekocht van 60x30x30. Nu ontdekte ik laatst deze scheurtjes in de staart van de goudvis (zie foto). Is dit vinrot of kan het gewoon zijn dat hij ergens langs schuurt? Ik heb echte plantjes, neppe plantjes en een huisje in het aquarium.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Z512099
6 jaar geleden
Is zeker geen vinrot, de goudvis heeft een sluierstaart, deze is kwetsbaar, waarschijnlijk gebeurd met het vangen met schepnet, groeit terug min of meer aaneen, maar het is geen vinrot.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de andere goudvis een 'knabbelaar' is. Zelf heb ik ook een aquarium en een van mijn vissen heeft helemaal geen staart meer. waarschijnlijk is er bij jou ruzie in het hok geweest. De staart zou of vanzelf weer aangroeien of zo blijven. Volgens mij is het niet echt gevaarlijk, alleen als hij niet meer zo goed kan zwemmen, anders is het prima.