Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn deze scheurtjes in de staart van goudvis gebaarlijk?

Ik heb deze goudvis nu al een jaar samen met 1 andere goudvis. Ik heb laatst een nieuw aquarium gekocht van 60x30x30. Nu ontdekte ik laatst deze scheurtjes in de staart van de goudvis (zie foto). Is dit vinrot of kan het gewoon zijn dat hij ergens langs schuurt? Ik heb echte plantjes, neppe plantjes en een huisje in het aquarium.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Z512099
6 jaar geleden
Is zeker geen vinrot, de goudvis heeft een sluierstaart, deze is kwetsbaar, waarschijnlijk gebeurd met het vangen met schepnet, groeit terug min of meer aaneen, maar het is geen vinrot.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de andere goudvis een 'knabbelaar' is. Zelf heb ik ook een aquarium en een van mijn vissen heeft helemaal geen staart meer. waarschijnlijk is er bij jou ruzie in het hok geweest. De staart zou of vanzelf weer aangroeien of zo blijven. Volgens mij is het niet echt gevaarlijk, alleen als hij niet meer zo goed kan zwemmen, anders is het prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding