Mijn poes trekt en likt haar haren uit met gevolg grote kale plekken wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar de dierenarts maandag.

Antwoorden (3)

Mogelijk heeft poes erge last van vlooien!
De oplossing is naar de dierenarts, deze heeft het antwoord. Heeft er vele jaren voor gestudeerd. Wij kunnen niet raden wat het is, zonder het te zien.
Kijk eens goed op de huid tussen de haren, zwarte beestjes en strontjes, maar ga zeker maandag naar de dierenarts voor goede hulp. Doen hoor, kraakbewoner, je begrijpt wel dat het erg pijn doet of irriteert, anders zou poes zichzelf niet zo toetakelen..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er kunnen heel wat oorzaken zijn voor dit gedrag: pijn voorop. Vandaar dat je eerste gang naar de dierenarts moet zijn om een medisch probleem uit te sluiten. Als daar niets is uitgekomen dan zou de kat goed last kunnen hebben van chronische stress. Dat is zeer welzijnsondermijnend, maar het is niet altijd simpel de oorzaak te achterhalen. Een goede oplossing kan zijn er een ervaren gedragstherapeut bij te halen die de kat thuis komt observeren en samen met jou een behandelplan opstelt. Maar sowieso dus eerst naar de dierenarts!
Rieneke1
6 jaar geleden
Er zijn verschillende dingen wij hadden een keer vlooien zalfje voor tegen de vlooien. In de tom&co gehaald onze poes begon toen meteen te lekken en al haar haren vielen uit het bleek dus van de zalf te zijn. Maar jou kat kan ook vlooien hebben. Ik zou er toch mee naar de dierenarts gaan