Wat te doen bij vluchtgedrag voor bezoek onder de bank?

Kat is bang geworden voor bezoek en vlucht nu onder de bank en eigenaar krijgt hem er niet onderuit

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Vooral NIETS DOEN en NIETS FORCEREN, kat onder de bank laten zitten/slapen.
Zet water- en brokjes-bak naast de bank en aan de andere kant de schone kattenkat, Angst wordt vanzelf minder, ook niet met zielig stemmetje met kat spreken, gewoon doen
Beslist niet volgende keer met visite moeilijk doen, laat kat zelf kiezen, laat deur naar rest van huis open, misschien voelt het daar voor kat minder angstig.
Niet dwingen Niet eisen Gewoon met Rust laten.
schone kattenBAK
Toegevoegd op 05 maart 2018 07:56: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Inderdaad de kat met rust laten en vluchtmogelijkheden bieden, maar waarom eten, drinken en bak ernaast zetten? Ik mag hopen dat de kat al snel weer te voorschijn komt als het bezoek weg gaat, en wellicht al eerder als er geen aandacht aan het dier wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik begreep dat kat al langer onder de bank zit en als dat zo is, e.e.a. bij de bank zetten. Vooral omdat getracht is door eigenaar kat er onderuit te halen. Nog meer paniek..
Kijk eens naar een episode van 'My cat from hell'
door Jackson Galaxy.
Hij is een kattenfluisteraar en dus heel goed met katten!
Hij heeft ook filmpjes gedaan over hoe je bange katten moet behandelen,
dus ik zou zeggen; kijk even op youtube :)