Hoe oud kan een goudhamster worden?

Mijn goudhamstertje is vannacht na een kort ziek zijn heen gegaan en net geen twee jaar oud geworden. Nu vraag ik me af hoe oud deze beestjes kunnen worden.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7K

Antwoorden (1)

Gemiddeld kunnen goudhamsters zo'n 2 tot 4 jaar worden. Vier jaar komt maar heel zelden voor. Vergelijk het met een mens die >110 jaar wordt.
Bijna 2 jaar is dus een gemiddeld normale leeftijd. Sterkte je zult hem missen!
Toevoeging
Nederlandse naam; Syrische hamster / Goudhamster
Latijnse naam; Mesocricetus auratus
Gemiddelde leeftijd; 1-2 jaar (wild), 3-4 jaar (gevangenschap)
http://www.knaagdieren.net/categories/211.html
=> Ik kwam zelfs 7 jaar tegen:

Hoe oud worden ze?

Hamsters leven helaas niet lang. De gemiddelde leeftijd is 2-3 jaar. Ze kunnen maximaal 7 jaar oud worden. De ervaring is dat de bonte (tweekleurig) hamster vaak de 2 jaar niet haalt. De Chinese hamster worden meestal het oudst.
http://www.huisdiereninfo.nl/hamsters
Toegevoegd op 02 maart 2018 13:05: bron, tekst