Mijn hondje heeft dikke tepels, het zóu kunnen dat ze loops moet worden. Is dit normaal vóór de loopsheid?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Loopsheid begint met een hormonale verandering.
Hormonen hebben invloed op hersenen en de rest van het lichaam.
Dus allicht ook op de tepels. Het hangt allemaal samen.
6 jaar geleden
jodyenboyke
6 jaar geleden
+ snap de min niet
Het kan inderdaad meespelen, dit zie je vaker.
Maar je informatie is niet compleet.
Hoe oud is de hond? 1e loopsheid? Of al vaker loops geweest? Was er sprake van schijnzwangerschap bij de vorige loopsheid.
Als de tepels alleen wat opgezet zijn, kan je het even aankijken, maar is aanraken pijnlijk of voel je harde schijfjes of andere vreemde zaken dan is een bezoek aan de dierenarts, de enige die een goed antwoord heeft.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn hondje (Cocker Spaniël) is 7 jaar, heeft in het verleden 3 nestjes gehad, maar ik weet niet of zij ooit schijnzwanger is geweest, ik heb haar pas een half jaar.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Goed in de gaten houden, als tepels gevoelig zijn of dat je knobbeltjes voelt, contact met dierenarts.