kan ik een mannelijke hamster bij een vrouwtje plaatsen ?

ik heb een mannelijke russische dwerghamster en wil er graag een vrouwtje bij, kan dit? en wat moet ik doen als ze gaan vechten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Dan krijg je veel babies
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat is de bedoeling!!!
(-:
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is al zo een groot overschot aan knaagdieren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jammer dat je je eigen plezier belangrijker vind dan dieren welzijn. Erg jammer..

Het beste antwoord

Wanneer je klaar bent om een nestje te krijgen, zul je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar moeten brengen. Een vrouwtje zal alleen een mannetje tolereren als ze paringsbereid is. Dit gebeurt maar een keer in de 4 dagen. Om er achter te komen wanneer dit moment is zul je het moeten uitproberen. Je kunt de paring het best op neutraal terrein laten plaatsvinden. Ze zal het mannetje namelijk niet in haar eigen kooi accepteren.

Je kan de dekking het best 's avonds laten plaatsvinden, omdat hamsters nachtdieren zijn.

Als je mannetje en vrouwtje bij elkaar zet kunnen er 2 dingen gebeuren. Of ze is paringsbereid, en zal dan stokstijf blijven staan met kaarsrechte rug en opgeheven staartje. Of ze is dat niet, en zal direct het mannetje te lijf gaan. Haal de hamsters dan uit elkaar met een stuk karton of een plankje. Doe dit nooit met je handen! De vechtende hamsters zouden je per ongeluk kunnen bijten, en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn.

Begin nooit met fokken voordat je een plek hebt voor de jongen. Na zes weken moeten de jongen weg bij de moeder en zullen ze ieder in een apparte kooi moeten!
fremar
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is niet verstandig. Als je even googled dan vind je er genoeg over. Zeker een mannetje en vrouwtje niet. Zelfs die kunnen echt vreselijk gaan vechten, immers dwing jij ze samen te leven in een omgeving waar ze niet voor elkaar kunnen vluchten. Als ze elkaar wel “accepteren” zit je elke 20 a 25 dagen met een nest jonkies.
Aangezien er al een heel groot overschot is aan huisdieren en vooral knaagdieren, is het erg onverstandig nog meer dieren te fokken. Grote kans dat ze in een opvang terecht komen of misschien wel gedumpt worden.
Beter hout je de hamster alleen en geef je hem veel aandacht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan wel. Maar als ze gaan vechten zou ik ze apart houden.