Waar kan ik ineen kort overzicht de gegolgen van niet-castratie katten in woonwijk vinden?

In mijn woonwijk lopen nog tal van ON gecastreerde katten los die naast de bekende"sociale keelconcerten' en gevechten ook zorgen voor veel overlast in portieken en tuinen en er dus volop tegen muren, rollators, fitsen en voordeuren gemarkeerd wordt.

Zo komt de lente weer en daarmee ook aantal nesten .... en nog meer overpopulatie helaas.
Volgens sommigen is 'ze buiten laten spelen en voortplanting de natuur'.....Waar kan ik documentatie vinden om hun dieren of binnen te houden ( met afleiding dummies natuur) of ze op vriendelijke wijze te overtuigen van een omheind balkon of tuin?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hierzo: https://www.kat.nl/single-post/2016/05/15/Een-ware-kwelling-in-de-wijk "" Een ware kwelling in de wijk 15/5/2016 Marieke van de Weijer, Stichting Kattenzorg Nijmegen Niet-gecastreerde katers kunnen een ware kwelling in de wijk zijn. Als het om het leven van katten gaat, is de situatie in Nederland zeker niet 'natuurlijk' te noemen. Er leven erg veel katten op een (te) klein stuk grond. Een niet-gecastreerde kater heeft het vaak hoog in zijn bol en eigent zich een groot gebied toe dat hij fel gaat verdedigen tegen 'indringers' (lees: de argeloze katten van je buren die over straat kuieren). Daarnaast zal hij vaak sproeien om zijn territorium te markeren. Misschien doet hij dat niet bij jou thuis, maar dan gebeurt het wellicht wel in de tuin van de buren en misschien zelfs wel bij mensen in huis, wat natuurlijk helemaal niet prettig is. Er is maar één oplossing: castratie! ""

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100