Ik heb een 54 liter aquarium, de vissen doen het goed maar niet de plantjes. De bovenkant groeit goed maar de onderkant sterft af. Wat doe ik fout?

Ik heb een voedingsbodem en plantenvoeding, mijn waterwaardes zijn wel gewoon goed.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
1.9K
Z512099
6 jaar geleden
Het is normaal dat ouder wordende planten kaal worden beneden.
Wat te doen? Ze volledig eruit halen, de kale delen wegknippen en de groene toppen terug planten, je kunt dat in etappes doen....... hoort bij aquariumonderhoud.

Antwoorden (1)

Snel groeiende waterplantjes, groeien altijd van boven aan en sterven van onder weer af.
Deze soorten moet je doorlopend toppen en die toppen weer stekken.
dat gaat altijd maar door.
Ook heb je een relatief klein bakje en zullen de plantjes telkens weer naar het licht toe groeien, dus naar boven, hierdoor krijgt het lagere deel minder licht en sterft af.