Kan ik een Puppy nemen naast mijn W.O opleiding?

Ik begin dit jaar aan mijn W.O. opleiding Accountancy, en ik heb altijd een puppy gewild. Nu vraag ik mij af of dat wel kan, en of iemand hier ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Tip: meld je aan als vrijwilliger bij een asiel.
Dan kun je daar helpen met de verzorging van honden en andere dieren daar op een manier die past in jouw schema.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een voltijd studie gaat doen en alleen woont, zou ik je dat ten zeerste afraden, daar doe je jezelf en je puppie geen plezier mee
Inekez1
6 jaar geleden
Een puppy wordt uiteindelijk een hond van gemiddeld 12 jaar oud. Zelfs als je nu tijdens je studie genoeg tijd en energie (ook 's avonds en 's morgens vroeg, ook als het regent en nog donker is!) zou hebben, kun je onmogelijk voorspellen hoe je dagindeling er uit zal zien als je na je studie gaat werken. Het zou heel pijnlijk zijn, zowel voor jou als voor de hond, als je de hond over een paar jaar weg moet doen omdat je voor je werk te veel weg bent. Ik zou het dus zeker niet aanraden. Heel veel hondenbezitters (ook ik) hebben al jarenlang de wens gehad een eigen hond te hebben, maar hebben daar soms wel 10 jaar mee moeten wachten tot de situatie (tijd, woonplek, financiën, vakantiewensen etc) er geschikt voor was. Een hond verrijkt je leven, maar van de ervaring om geduld te hebben voor iets dat je graag wil, wordt je ook geen slechter mens. Zonder hond heb je meer vrijheid voor de keuze van je vakanties, je kunt makkelijker verhuizen, je kunt eens onverwacht met iemand ergens wat gaan eten en laat thuiskomen, etc. Die vrijheid ben je kwijt met een hond, niet voor even maar gelijk voor minstens 10 jaar.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Herkenbaar. Ik zou dolgraag een hond hebben. Maar ik heb er de tijd niet voor. Ik heb dus 2 (binnen)katten (poes en kater).
Ook heel gezellig. En deze kunnen veel beter op zichzelf zijn dan een hond. Maar (bijna) altijd blij om je te zien wanneer je thuis komt. Ik zeg bijna omdat katten ook behoorlijk eigenwijs zijn en ineens kunnen besluiten dat jij niet nodig bent...behalve voor het voer. Katers zijn naar mijn mening aanhankelijker dan poezen.

Antwoorden (2)

Het verzorgen en opvoeden van een puppy is enigszins vergelijkbaar met het opvoeden van een (mensen)kind. Je zal er de eerste tijd vrijwel altijd bij moeten zijn, of ervoor moeten zorgen dat er iemand anders bij is. Anders wordt het beestje heel eenzaam en gaat het lawaai maken of dingen kapot maken. Daar komt bij dat jullie aan elkaar zullen moeten wennen en dan is het goed om veel bij elkaar te zijn.

Als je een voltijd studie volgt aan een universiteit zal je colleges moeten volgen, en daarnaast ook soms samen met anderen opdrachten moeten maken. Op die momenten ben je niet thuis. Deze dingen zullen bij een universitaire studie uren in beslag nemen. Daarvoor zal je dus een oplossing moeten vinden.

Een puppy zal ook voortdurend aandacht vragen, behalve als het slaapt. Je zal je dus moeten afvragen of je dat kunt opbrengen naast de verplichtingen van je studie.

Leef je in een gezin of met één of meer personen samen, dan zal er makkelijker een oplossing kunnen worden gevonden dan wanneer je van plan bent alleen te gaan wonen en dan een puppy te nemen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus! Aanvulling:
Of het nou een mens of een hond is, een baby is een baby en die kun je niet alleen laten, Jeff. Conclusie:
Het is onverantwoord om een hond te nemen als je niet (bijna) altijd thuis bent, laat staan een puppy, een piepjong babytje. Dat zou echt dood zielig zijn. Bovendien kun je het beestje niet opvoeden, wat resulteert in gedragsproblemen later. Als extra loop je inderdaad kans dat je spullen/huis gesloopt worden.
Beter is het even te wachten tot na je studie als je gesetteld bent en wellicht een heel ander leven hebt.
jodyenboyke
6 jaar geleden
+ en tevens voor de aanvulling van Jodokus!
Ik zou het niet doen. Al heb je nu de tijd voor een pup. Als jij met je studie klaar bent is de pup nog lang niet dood. Dan krijg je misschien een full-time baan en dan zit die hond van 9 tot 5 alleen thuis.

Verder is een pup opvoeden een zeer tijdrovende klus. Zeker in het begin kan je hem niet lang alleen laten. Een pup kan zijn plas niet lang ophouden. Ik moest mijn pup minimaal elk uur naar buiten doen.

Als je wel een pup neemt let goed op welk ras je koopt. Koop nooit een hond op zijn uiterlijk maar op zijn karrakter.