mijn kat is 3 jaar oud maar is super dang voor de openhaard wat kan ik daar aan doen? Mijn kat is super dun wat kan ik daar aan doen?

mijn kat is al een tijdje super dang voor het vuur en ik weet niet wat ik daar aan kan doen.
mijn kat is super dun en eet wel weinig maar wat kan ik er aan doen??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Reddie
6 jaar geleden
Dang en ook nog eens dun. Dat lijkt me een slechte combinatie.

Antwoorden (2)

Dat je kat bang is voor vuur is toch niet erg, niet dwingen.
Laat katje maar rustig zijn eigen gang gaan en met een grote boog om de open haard heen lopen. Niets aan doen.

Super dun is je kat en hij eet weinig.
Kijk eens of er iets is wat hij lekker vindt. Natvoer uit blik bv of een stukje vis of kip niet gekookt hoor, kippenbotjes moeten rauw gegeven worden anders is het gevaarlijk.
Als je altijd dezelfde brokken geeft, probeer eens een andere smaak. Dat kan al het antwoord zijn, gewoon uitproberen.
Je kunt dus uitzoeken wat je kat wel erg lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
En wat nou als de kat een gezwel in de bek heeft om maar wat te noemen? Weer een andere smaak brokjes voorzetten? Denk je niet dat het verstandiger is de kat met spoed door een dierenarts te laten zien? Andere brokjes kunnen altijd nog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke, dat is ook zo.
Ik vergat mogelijke medische oorzaken.
Dat jouw kat bang is voor de open haard is niet iets om je direct zorgen over te maken, zeker als deze regelmatig in gebruik is. Hij zal dan voor de kat met zijn goede reukvermogen vreselijk stinken, naar brand en roet en rook. Zorgen moet je je maken, of in ieder geval op onderzoek uitgaan, als gedrag plotseling veranderd. Maar daar lees ik niets over in jouw bericht.

Dan vertel je dat de kat weinig eet en erg mager is. Wij hebben toch geen röntgen-ogen? Met zoiets ga je als verantwoordelijk baasje naar de dierenarts, voor een goed onderzoek van de bek/ het gebit, en een bloedonderzoek. Persoonlijk zou ik daar toch wel haast mee maken, als je om je kat geeft.
Rieneke1
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
@conqie, dank voor de plus, maar je moet 'm nog geven ;)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
we ontwormen hem wel soms hij is gecastreerd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ eerst naar de dierenarts, eerst checken!