Mijn poes is amper 6 maand jong , maar begint nu al wolf geluiden te maken, word ze nu al krols ?

dit wil ik graag weten omdat ik dan een afspraak kan maken met de dierenarts voor een strerilisatie, ipv na 8 maand.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Jazeker, poezen kunnen met 4 1/2 mnd al krols worden, en die hormoonschommelingen doen ze geen goed. ook heb je kans dat ze uit alle macht probeert te ontsnappen, of overal kleine plasjes gaat doen.
Tegenwoordig komt vroegcastratie steeds meer in zwang. Bijna 6 mnd is absoluut niet te jong, laat haar dus maar snel castreren.
Rieneke1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
beste Rieneke1, wat zal ik nou doen dan? mijn sterilisatie of jou casteratie ? LOL
Rieneke1
6 jaar geleden
@aweverink idd wordt in de volksmond gesproken over sterilisatie, maar dat is het afbinden van de eierstok en wordt bij poezen niet gedaan. Ze zouden dan nog steeds krols worden met alle nadelen van dien. Het wegnemen van de eierstokken, en soms ook de baarmoeder, is een daadwerkelijke castratie :)