Hoeveel zwaarddragers zijn er nodig om ze een goed leven te geven?

Ik wil graag een aquarium met guppen en zwaarddragers doen. Ik weet dat het sociale dieren zijn en ook gezelschap nodig hebben. Ik dacht aan drie, maar uit mijn ervaring bijten ze elkaar wel bij hun vinnen en jagen ze te vaak op elkaar. Ik heb het alleen over mannetjes, wat is het beste??

(mijn aquarium is een Tropical Kit 70 van Superfish, 55 x 35 ongeveer)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Het beste is 1 mannetje en meerdere vrouwtjes, als je alleen mannetjes houd zal de meest dominante de andere opjagen, in jouw kleine aquarium komen ze mekaar ook voortdurend tegen en dat gaat resulteren in veel stress en verwondingen enzv.
Z512099
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja wat je zegt ben ik ook zelf tegen gekomen, dan houd ik maar even 1 exemplaaar ervan.