Waarom bijt/slikt mijn hond zichzelf?

Een paar week geleden begon mijn hond begon met bijten en slikken aan zijn billen. Hier zijn we mee naar de dierenarts geweest en toen zijn zijn anaalklieren geleegd. Dit is inmiddels +- 2 week geleden. Hij heeft toen ook een injectie gehad tegen jeuk. Hij zit zichzelf nu weer te bijten maar net boven zijn achterste bovenpoot op zijn rug (voor hem links achter) Ik kan mij niet voorstellen dat het alweer de anaalklieren zijn dus vandaar deze vraag. Waarom bijt hij zichzelf? Hij is bijna 9 en heeft geen allergieën of andere medische dingen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Rieneke1
6 jaar geleden
Toch maar weer terug naar de dierenarts lijkt me het beste. Soms is het even zoeken wat er precies aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is ook een beruchte plek voor vlooien. Controleer hem daar op.
Wanneer je dierenarts zegt dat het een allergische reactie is, vraag hem dan om Dexoral of Dexamethason tabletjes (0,5 mg), in beide middelen zitten dezelfde bestanddelen en het is een zeer goed middel tegen allergie, Je begint met 1 à 2x een half tabletje per dag, eventueel op te voeren naar 2 per dag.

Antwoorden (2)

Mogelijks heeft hij terug last van jeuk(ev.Allergie?).
Kan ook gevolg zijn van verveling.Of stress.
Te weinig lichaamsbeweging.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan ook Door pijn komen
Koop origineel schapenvet bij de slager en doe kleine stukjes in het eten van de hond. Ik gebruikte het 35 jaar geleden al bij mijn honden. Het werkt heilzaam en is jeuk stillend.