Welke opbergboxen kies ik voor mijn kattenbrokken?

Ik kocht 12 kg Royal Canin kattenbrokken, maar die werden in één zak (zonder sluiting) geleverd.
Daar ik maar één poes heb zal ik daar wel een hele tijd mee voort kunnen.
Om de krokjes tot het einde toe zo vers mogelijk te houden, ben ik op zoek naar betaalbare, maar volledig luchtdichte opbergboxen van een tiental liter.
Als de info die ik op het internet gevonden heb correct is zou 12 kg kattenbrokken zo'n 31 liter zijn.
Wie heeft een goede tip?

6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wij hebben van een cafetaria een emmer gekregen waar frites saus in heeft gezeten. Daar zat nl een deksel op.
dat zal een 12 liter emmer geweest zijn. maar dat weet ik niet zeker.
dan heb je dus 3 emmers nodig, tenzij ze nog grotere emmers hebben; dat kun je natuurlijk vragen.
maar waarom koop je zoveel ineens?
katten zijn zo kieskeurig, straks eet ze het niet meer en zit je er mee.
en geloof me; katten verhongeren liever dan dat ze iets eten wat ze niet (meer) lusten!
Rosalie48
6 jaar geleden
Omwille van de voordelige prijs, maar ik had niet verwacht dat die 12 kg in één verpakking zou zitten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
misschien heb je vrienden/kennissen/buren die wat van je willen overnemen?
staat er een THT-datum op?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Curver heeft grote opbergboxen voor dierenvoer. Hier de producten
https://www.curverwebshop.nl/producten/categorie-curver_dieren/ Je kan ze ook elders kopen, misschien wel goedkoper.
Ze zijn absoluut kat-bestendig.
dudemeister
6 jaar geleden
ikea heeft vele bakken in vele vormen en vrij voordeilg
Rosalie48
6 jaar geleden
Uiteindelijk heb ik de inhoud verdeeld over 3 L Toppits diepvrieszakken met dubbele Zip-sluiting
(SafeLoc®-sluiting). Van de volle 10 zakjes heb ik er één voor direct gebruik gehouden en de rest opnieuw in de 12 kg RC zak gestoken en die goed dichtgekleefd. Voor mij is dat gemakkelijker op te bergen dan boxen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kun je geen kleinere verpakking kopen? Bijvoorbeeld 3 van 4 liter. Dan hoef je er maar 1 te openen en blijven die andere brokjes nog lekker vers.
Rosalie48
6 jaar geleden
Jazeker, maar dan is het prijskaartje wel veel hoger: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/royal_canin/royal_canin_indoor/25052?rrec=true
Ik betaalde € 48,99 voor 10 kg + 2 kg extra!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is waar, ik denk dat jouw manier de beste oplossing voor je is.
geniet van je kat!

Antwoorden (1)

ik gebruik van die enmers met deksel, die van mij komen bij een tuincentrum vandaan.