2 katjes met vlooien, 20 weken oud, tapijt overal, beide behandeld maar katjes zijn apart gezet, mogen ze al de kamer in ?

we hebben 2 katjes van 20 weken oud , en sinds 3 dagen terug zag ik ze veel krabben, vlooien dus . heel het huis is bijna vol vloerbedekking, spray gehaald voor de vloerbedekking. merk nu wel dat er wat vlooitjes zijn maar ze zijn traag en makkelijk te vangen, de katjes zitten in de douchecabine met de vlootjes er nog in maar vind het zo zielig. mogen ze gewoon de kamer in ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Heb je de katten niet ontvlooid ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik heb de katjes druppels gegeven zoals ze zeiden in de dierenzaak maar de katjes apart gezet toen we de kamers gingen ontsmetten. Nu vinden we af en toe nog een vlo in het tapijt maar die zijn op sterven na dood. Alleen die katjes zitten te mauwen en als ik bij ze ga kijken hebben deze nog best wel levendige vlooien in hun vacht.
Rieneke1
6 jaar geleden
@step4n, ga in het vervolg naar de dierenarts ipv naar de dierenspeciaalzaak. Bel morgenochtend je dierenarts voor advies in deze.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Okay maar wat moet ik ondertussen ? De diertjes opgesloten houden ?
svetivlas
6 jaar geleden
@steph4n. Gewoon die diertjes weer in de kamer laten, die paar vlooien die er af springen gaan wel dood in dat behandelde tapijt, of als het dorpskatten zijn en buiten komen, een nachtje naar buiten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
svetivlas ik heb het tapijt en alle stoffen in huis nu nogmaals behandeld . de katjes ben ik bij in de douche gaan zitten en heb ze zonder dat ze moeilijk deden met een kam behandeld, er kwam veel uit maar het meeste leefde al niet meer. ze zijn nu meer op hun gemak , zodra de mist hier weer is opgetrokken haal ik ze een uur erna tevoorschijn. wat er morgen gebeurd zien we dan wel , blijven we ze hebben dan de dierenarts of een verdelger van mij part maar dit ziet er hoopvol uit. bedankt iedereen voor de reacties. meerderen weten altijd meer dan 1. toppers !!
Rieneke1
6 jaar geleden
een uur na de behandeling de kittens alweer erbij? Was een telefoontje naar de dierenarts te duur of teveel werk?
svetivlas
6 jaar geleden
@steph4n. Als je ze met zo 'n stofkam gekamd hebt, is dat nog beter want dan heb je er ook de aanwezige vlooieneitjes uitgekamd.
Geen vuiltje meer in de lucht dus. Een vlooienbandje of af en toe een druppeltje in de nek voorkomt een nieuwe plaag. Druppeltjes wel goed op de huid op de juiste plaats in de nek om te voorkomen dat ze het oplikken (gaan ze van schuimbekken) Ik deed ze altijd zo'n trechtertje om en hield ze dan een uurtje binnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles lijkt goed , ik heb inderdaad met een pipetje druppels op de huid aangebracht ongeveer 3 a 4 cm achter in de nek zodat ze die draai niet kunnen maken aan te likken. Heel soms kom ik nog een manke vlo tegen in het tapijt. (Hardnekkige beesten) maar die zijn op sterven na dood en de katjes lijken helemaal gelukkig. De spray zou alles in het tapijt dood moeten hebben in 24 uur.. na 2 behandelingen denk ik dat ze toch wel kapot moeten zijn na verloop van tijd. Had de stofzuigerzak ook maar verwijderd en heb nieuwe gehaald dus straks nogmaals even stofzuigen voor de zekerheid.
svetivlas
6 jaar geleden
@steph4n
Je hebt het prima afgehandeld.

Het beste antwoord

Ten eerste vlooiendruppels uit de dierenzaak zullen niet veel helpen. Vlooien zijn inmiddels resistent tegen deze middelen. Het enige middel waar vlooien (nog) niet tegen kunnen kun je alleen bij de dierenarts kopen. Het heet stronghold

Of ze weer in de kamer kunnen: in principe geldt hetzelfde veiligheids voorschrift als voor mensen, maar omdat ze zo klein zijn zou ik er een uur bij optellen. Ga gewoon gezellig bij ze zitten met een speelhengel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Stronghold werkt ook, indirect, op de omgeving. Dus door de kittens te behandelen behandel je meteen je huis.