Hoelang tot vogel weer staartveren krijgt?

Ik heb een gewonde halsbandparkiet gevonden (van die groene die je tegenwoordig door heel NL ziet vliegen). Ze kan niet meer vliegen doordat ze haar staart kwijt is. Er zitten misschien nog 4 zielige veertjes aan. Er was al een kat aan het loeren dus heb haar opgevangen. Zodra ze weer kan vliegen gaat ze uiteraard weer de natuur in. Ik heb haar nu een weekje en ze doet het prima. Ze eet/drinkt goed en baddert soms in haar badje. Ik vroeg me alleen af hoelang het duurt tot haar staart terug is? Zodat ze weer terug naar haar familie kan. En zijn er nog andere dingen die ik kan doen om het haar aangenaam te maken of die de groei bevorderen van der staart?

6 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (1)

Duurt of 6 à 7 weken voordat vogeltje weer een staart heeft. Afhankelijk van de rui, dan kan het aangroeien sneller gaan.