hoe kan ik er voor zorgen dat de buurvrouw haar hond nie meer slaat?

Als ik in de tuin zit of loop hoor ik haar hond heel hard blaffen vervolgens hoor ik haar slaan en dan gaat hij piepen ik heb er al een keer iets van gezegd maar dan blijft ze haar hond slaan help alsjeblieft deze hond ik vind het zo zielig

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Je kunt een melding doen via het meldnummer 144. Dit meldnummer is voor dierenmishandeling.
6 jaar geleden
Probeer nogmaals met haar te praten.
Vertel haar dat er anti blafhalsbanden bestaan voor overmatig/langdurig doorbladeren.
En probeer te achterhalen waarom haar hond zo blaft, wat weer aanleiding is voor jouw buurvrouw om te slaan.
(Wie weet is er vaak een kat onuitgenodigd in de tuin die de hond weg blaft)

Vertel dat slaan geen oplossing is voor het corrigeren van een gedragsprobleem bij de hond.
De hond zal angstig worden en hierdoor zich kunnen gaan verdedigen met alle gevolgen van dien.
Wanneer het een grote hond betreft dan zijn de bijtwonden niet te overzien.

Dreigen met de dierenbescherming werkt vaak nagenoeg averechts.
In het ergste geval gaat de buurvrouw dan al haar frustratie op haar hond afreageren.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer er haar rustig over aan te spreken. Helpt dat niet, dan moet je inderdaad het nummer 144 bellen. In iedere geval niet zo laten.