Zijn dit verschillende modellen seatsavers of hebben ze alleen een andere kleur aan het randje?

Ik wil dit aan gaan schaffen en na testen van een geleende (oudere) seatsaver wil ik er graag eentje.
Nu vind ik bij verschillende sites verschillende soorten. Althans dat denk ik want sommige hebben een rood biesje en andere weer een witte of geen biesje. Degene met het rode biesje is het meest op internet te zien.
Graag wil ik weten wat de verschillen zijn tussen deze producten. Is het ene een ouder model of is het compleet anders?
Bedankt.

http://www.fastfabrics.nl/fast_nl/fast-horses/seat-saver.html
https://www.divoza.com/nl/fastfabrics-seatsaver
https://www.agradi.nl/fast-fabrics-seat-saver-one.htm

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JoanDArc. Jij zit ook in de paarden, heb jij ervaring met deze verschillen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die met het rode randje heeft een bovenlaag van Air mesh materiaal, geschikt voor rijden bij zeer warm weer. Joan heeft geen ervaring met rijden met seatsavers.
Als men last heeft van doorijdplekken kan men ook de goedkope boxeshorts van de Hema proberen. Het is zinvol eerst te laten beoordelen door een instructeur of men wel rijdt met een onafhankelijke zit en niet schuift. Door gelijk gebruik te maken van een seatsaver leert men het schuiven niet af.
Rijden met een seatsaver is beter dan met een gelpad (die kunnen warm worden)
http://www.horsystuff.nl/ruiter/zere-kont-gelpad-voorkomt-doorrijden/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik rijd al erg lang en met normaal trainen heb ik nergens last van. Zo af en toe rijd ik lange tochten op andere paarden en dan rijd ik mij open. Ik heb een onafhankelijke zit. Zo een boxertje is leuk maar werkt niet. Ook niet die duurdere bij de ruitersportzaak. Het is alleen omdat mijn achterste niet went aan 3 uren op een paard te zitten. Ik heb zo goed als geen zitvlees.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zijn geen verouderde modellen, het materiaal is anders.Een seatsaver voorkomt niet altijd open plekken.
http://www.fastfabrics.nl/fastfabrics_en/sponsor-mongol-derby.html
Naar aanleiding van wat ik er over lees zou ik kiezen voor de 'saddle shaped Sports Pad for long distance and outdoor riding'.
http://www.fastfabrics.nl/fastfabrics_en/fast-horses/no-sweat-pad.html Steeds de open plekken behandelen met kampferspiritus om de huid te verharden kan wel maar dan alleen onder een hoog plafond ::))
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hihi, ik houd het bij Rescue créme...

Antwoorden (1)

De getoonde seatsavers zijn geen verouderde modellen, maar allemaal vervaardigd van verschillende materialen, verschillen van kwaliteit en zijn er in verschillende maten voor pony en paarden zadels. Geschikt voor dressuur en/of voor lange afstanden rijden.
Het materiaal van de seatsaver met het rode draadje is van Air mesh materiaal. Het materiaal is voorzien van kleine poriën die vocht absorberen en voor luchtcirculatie zorgen.De geweven stof met de open 3Dstructur voorkomt opwarming van warmte en vocht. Het materiaal heeft schokabsorberende en ventilerende eigenschappen en zeer licht van gewicht, dus ideaal voor lange afstand rijden. De seatsaver kan op 30 graden gewassen worden in de wasmachine en is snel droog en hygiënisch.
De prijsverschillen spreken ook een woordje mee bij de aanschaf.
De Agradi met 30% korting schijnt zeer snel te slijten en dus minder geschikt voor langdurig en intensief rijden. Dan wordt goedkoop waarschijnlijk duurkoop.
De No Sweat Sports Pad is er in verschillende maten en mogelijkheden maar met een prijskaartje van haast € 130,--.
Als ik zo alles tegen elkaar afzet dan lijkt de seatsaver met het rode draadje, geschikt voor het 17"/18" zadel het meest passend bij het doel waar u hem voor wil gebruiken.
http://www.fastfabrics.nl/fast_nl/fast-horses/seat-saver.html
Paardrijden kost wat, maar bezuinigen op harnachement en toebehoren is ook niet verstandig, maar dat weet iedere ruiter en amazone.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Die dure valt idd af, dat is me te gek. Die van Agradi zie ik ook niet zitten, dat zal vast duurkoop,zijn idd. Die andere die jij ook adviseerde lijkt mij het beste. Weet jij of dat precies dezelfde is als uit de Divoza link? Het oranje biesje is hetzelfde alleen bij die van Divoza zit er nog een bredere witte bies aan de uiteinden.
Ik had ook bontjes gezien maar die zijn even duur en slijten veel sneller en worden warm in de zomer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen bontjes, zeker niet bij warm weer, die zijn zoooo onhygiënisch.
Let op het Air mesh materiaal, dat is het belangrijkste.Geen bontjes, zeker niet bij warm weer, die zijn zoooo onhygiënisch.
Misschien is het witte streepje bij de Divoza seatsaver een speciaal kenmerk dat deze door Divoza is verkocht. Alles wat er extra aanzit kan kapot.
Let op of het Air mesh materiaal is, dat is het belangrijkste. Na het wassen aan de lucht laten droger, dus niet niet in een droger, bij opbergen niet opvouwen maar oprollen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier en daar wordt de inhoud van bovenstaande reactie een paar maal herhaald. Waarschijnlijk een technisch vertaal foutje.