Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een baksteen tijdelijk in het aquarium?

Ik heb sinds vanochtend een stuk spiderwood in mijn aquarium, maar die blijft nog drijven.

Om dat stuk hout op de bodem te houden moest er wat zwaars op, maar ik heb (naar mijn idee??) niets in huis dat zo zwaar is én mogelijk niet schadelijk is voor mijn aquarium, heb ik er een uitgekookte baksteen opgelegd. Ondanks dat hij uitgekookt is ben ik bang dat de baksteen schade aanricht aan het water en aan de vis(sen).

Ik heb tot nu toe alleen een algeneter in mijn aquarium.

Mocht het nou geen goed idee zijn, heeft iemand dan nog een andere oplossing om mijn stuk spiderwood op zijn plek te houden, tot hij verzadigd is met water, zonder dat dit schade aanricht?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewassen kiezel stenen bij tuincentra stukken gekleurd glas of een leuke fles met iets er in een mini bootje of een oud gebroken gouden ketting Er in . Een porseleinen oud bakje met aquarium steentjes en daar een plant in .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

als het een gewone gebakken (meestal rood ) steen is kan dat gerust
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een gewone baksteen is volgens mij schadelijk. Ik raad je aan om een propere kei te gebruiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding