Hond eet gras, maar nu is het ook tekentijd. Kan dat kwaad?

Mijn hond eet nl nu ook gras,maar het is ook tekentijd.Is dit niet bezorgelijk? ( nu pluk ik liever ff wat gras en eet hij dat wel op, maar gaan we verder lopen wilt ie nog zelf gras pakken.Kan.dit geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
paulus811
7 jaar geleden
let op als een hond gras eet, ze kunnen dat doen omdat ze iets gegeten hebben wat eruit moet. Dat gras eten is om braken te veroorzaken. Er zijn nog niet veel teken en zeker in laag gras is de kans klein. En als hij er een binnenkrijgt zal de teek het maagzuur niet overleven.
Ivana
7 jaar geleden
In deze tijd van het jaar eten veel honden het jonge gras. Kan geen kwaad. Teken eten is gevaarloos, zal waarschijnlijk ook niet gebeuren.
Maar als je hond veel in gras loopt moet je vanaf deze tijd wel iedere avond even je hond nazien. Als je eventuele teken verwijderd binnen 24 uur zijn ze nog niet gevaarlijk.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Ivana, dit had een goed antwoord geweest dus +, mijn honden zijn nu net koeien.....ik laat ze lekker, kan inderdaad geen kwaad
Ivana
7 jaar geleden
Bedankt Jody!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Help! Deze mooie hond eet soms ook als een koe. Soms eet de hond om haren uit de maag te krijgen, maar meestal is er iets anders aan de hand, volgens de schrijver van bijgaande leuke site.
https://www.puppyopvoeden.nl/help-mijn-hond-eet-gras/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik onderweg....het zijn net koeien. Het is het Groffe gras wat ze heel lekker vinden.. heeft niks te maken met overgeven....allemaal mijn hondjes ook de overleden deden dit.....

Antwoorden (1)

zoals je misschien weet eten honden gras om van haren af te komen in hun maag.
gelukkig is het maagzuur van een hond erg sterk en de levensloop van de teek (ook de eitjes niet) niet een stadium bestand tegen maagzuur... die gaan gewoon dood.

wormen eitjes zijn hier wel voor gemaakt ... dus vergeet de hond niet elk jaar te ontwormen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als een hond gras eet kan dat veel meer oorzaken hebben dan van hun haren in de maag af te komen volgens Huisdierplein.nl
Honden likken zichzelf niet in die mate als katten dat doen.
https://www.huisdierplein.nl/blog/mijn-hond-eet-gras/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ontwormen elk jaar? Dierenartsen van de Sterkliniek in Utrecht raden vier keer per jaar aan voor een hond ouder dan zes maanden.
http://www.sterkliniekdierenartsenutrecht.nl/dierzorg/mijn-hond/veelgestelde-vragen-hond/hoe-vaak-moet-ik-mijn-hond-ontwormen/ De parasitologengeven als advies: ontwormen als ze twee, vier, zes en acht weken oud zijn. Daarna maandelijks tot ze een half jaar oud zijn.
Voor een volwassen hond is de Europese richtlijn ontwormen aan het begin van ieder nieuw seizoen, dat is dus vier keer per jaar.
http://www.dierenartslaakkwartier.nl/sites/default/files/images/nieuwsbrieven/DK_Handout_Ontwormen_def.pdf