Wat is een okapi?

Wat is een okapi? We hebben ons eens afgevraagd wat voor soort dier een okapi is. iemand zij een kruising tussen een giraffe en een zebra en de andere zei een soort antilope. wat is nou waar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
ronron1212
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Okapi

Het beste antwoord

De okapi (Okapia johnstoni) is een zoogdier uit de familie Giraffidae en de nauwste nog levende verwant van de giraffe. Het dier komt in het wild voor in de regenwouden in het noordoosten van Congo-Kinshasa. De okapi kreeg pas in 1901 een formele wetenschappelijke naam van Philip Lutley Sclater en is vernoemd naar de ontdekker, de Britse koloniale ambtenaar, plantkundige, ontdekkingsreiziger en taalkundige Sir Henry Hamilton Johnston (1858-1927).
fremar