Waarom gaat mijn konijn bij mijn hond in de mand liggen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Hou je het konijn, een groepsdier, alleen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hou hem alleen omdat hij erg dominant is. Hij wordt gehouden als huiskonijn, en mag vrij door heel de woonkamer lopen, en in de zomer vrij door de tuin.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is daar een heel simpele verklaring voor. Daar is het warm en "gezellig", maar vooral toch lekker warm.

Toegevoegd na 20 uur:
Velen zullen zeggen dat konijnen in de natuur in grote groepen leven en dus graag in gezelschap van andere (vergelijkbare) dieren, liefst soortgenoten, leven. Dat kan ook een reden zijn dat jouw konijn het gezelschap van de hond zoekt. De hond vormt dan dus een surrogaat-soortgenoot voor jouw konijn.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dacht dat er een ingewikkeldere theorie achter zat
Antoni
7 jaar geleden
Volgens sommigen wel, vermoed ik, @Amel1998. Ik heb daarom mijn antwoord uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Duidelijk