Mijn gup haar staart is gisteren afgebeten. Heeft ze pijn?

En groeit het weer terug?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.2K
Z512099
7 jaar geleden
De vis heeft pijn en de staart groeit niet meer terug.
Rieneke1
7 jaar geleden
Ja, de vis heeft pijn.

Antwoorden (1)

Volgens een nieuw onderzoek in de wetenschap kunnen vissen geen pijn hebben. Maar volgens dierenvrienden en aquariumhouders die vissen bestuderen zijn er genoeg die dit weer tegen spreken.

Een stukje uit de vin of staart groeit bij een vis weer aan. Echter, in de staart zitten dunne vinstralen die verbonden zijn met de vlies. Wanneer deze ernstig beschadigd zijn kan de staart niet goed meer herstellen.

Alle vinnen die niet tot in het leven beschadigd zijn zullen weer snel aangroeien. Voor snelle genezing is voor de vis een goede waterkwaliteit belangrijk. Je kan een waterverbeteraar gebruiken om schadelijke stoffen uit het water te verwijderen.

Je kan ook het water een klein beetje aanzuren. Zodat er geen bacteriële infecties zal optreden of vinrot. Dit kun je doen met bijvoorbeeld een Amandel-boomblad die te koop is in aquariumwinkel.