Waarom gromt mijn hond naar haar puppies?

Wij hebben een Golden Retriever teefje van bijna 4 jaar oud. Vorig jaar in september werd ze mama van 7 puppy’s. Deze zijn inmiddels allemaal geadopteerd. Ze zijn nu 4 maand oud. 3 Pups wonen bij ons in het dorp en af en toe, als ik met onze hond ga wandelen komen we 1 van haar kleintjes tegen. onze hond begint dan te trekken en wil daar naar toe, maar eens bij "haar" pup begint ze te grommen en moest ik ze niet in toom houden. Ik denk dat ze er zou mee gaan vechten. Hoe komt dit en hoe kunnen we dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Jouw hond vertoont normaal hondengedrag! In principe heeft ze niet echt meer een band met de puppy's. Pups van 4 maanden zijn vaak impulsief en druk en moeten de hondentaal nog leren. Jouw hond geeft duidelijk aan de pup aan, dat hij zich anders moet gedragen. Zowel jij als de eigenaar van de pup moeten iets meer afstand creeren en vooral rust. Als er een plek is om de honden los te laten, dan zal er wellicht wel iets van spel kunnen ontstaan, maar de oudere hond zal telkens haar grenzen blijven aangeven. De eigenaars van beide honden moeten hier de controle houden. Wat er overigens vaak gebeurd is dat de honden recht op elkaar aflopen, dat is in de hondencommunicatie NOT DONE, honden lopen altijd met een boog naar elkaar toe en geven signalen af, om wel of niet te benaderen. Jij als eigenaar moet die signalen leren zien.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Perfect antwoord van een "kenner". Dikke plus.
Hier valt natuurlijk nog veel meer over te schrijven, maar ik raad de vraagsteller aan eens wat meer goede literatuur over hondengedrag te lezen, dat verduidelijkt veel.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Dank je Ivana. Inderdaad beknopte info, hier is zoveel over te vertellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt