Kan er iets mis zijn als een kip haar kam slap laat hangen?

Soms zie je kippen met bleekroze lellen en een bleke kam, die ze slap laten hangen. Ik vraag me af: zegt dat iets over hun gezondheid? Of kan dit verder geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.1K

Antwoorden (1)

Ja de conditie en kleur van de kam en lellen zijn een indicatie van de gezondheid van de kip.
Sommigen hebben slappe flapkammen maar als dat niet altijd zo was en de kleur is niet mooi rood dan is er iets aan de hand.
Bijvoorbeeld rui, ongedierte of een ziekte.