Kan een konijn net als katten een haarbal krijgen?

Mijn konijn heeft last van verharing. Kan mijn konijn ook last van haarballen krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja. Konijnen verharen en likken aan hun vacht. Alleen een kat kan makkelijk van zijn haarbal afkomen, bij konijnen niet en kan zelfs gevaarlijk zijn omdat konijnen niet kunnen braken!

Om te voorkomen dat je konijn haren likt of inslikt is het belangrijk om de vacht goed te kammen en zijn hok goed schoon te houden.