Mag je dieren doneren aan de kinderboerdeij?

Ik wil jonge dieren kopen uit de bio-industrie en deze aan de kinderboerderij geven. Mag dit? Btw: in welke categorie kan ik deze topic het beste plaatsen?

7 jaar geleden
2K
Rieneke1
7 jaar geleden
De meeste kinderboerderijen zorgen zelf voor een geboortegolf in het voorjaar om publiek te trekken. Deze dieren mogen niet oud worden op de kinderboerderij, maar die gaan al snel naar de slacht om plaats te maken voor de nieuwe lichting schattige jonkies. Ze zitten daar dus niet op jouw dieren te wachten, en de dieren zelf schieten er ook niet veel mee op.
Verder sponsor je de ellende in de bio-industrie door deze dieren te gaan kopen, vermoedelijk voor een hogere prijs dan de boer er anders voor zou krijgen.
Als je werkelijk een hart voor dieren hebt en ze wil helpen, dan stop je met deze ellende te sponsoren, te beginnen met deze dieren niet op te eten.
Antoni
7 jaar geleden
@goedejongen, hoe stel je je dat voor, in de prakijk? Ga je naar een slachterij, loop je daar naar binnen en vraag je aan de receptie: Mag ik één dier van u kopen? Ze zullen lachen en je weer naar huis sturen. Voor dit soort acties, hoe goed bedoeld ook, zal men vast geen tijd hebben, en het levert veel te veel gedoe op.
paulus811
7 jaar geleden
Rieneke1 en Antoni hebben beide helemaal gelijk, maar ik wil wel een compliment geven aan goedejongen dat hij in ieder geval iets probeert te doen aan het dierenleed. Er over nadenken is al dikke winst voor de beesten!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
reacties van Rieneke Antoni en Paulus811 zijn helemaal waar
daarnaast moet je er nog rekening mee houden dat je zo maar geen biggetjes mag vervoeren zonder hier een vergunning voor te hebben. Enige manier om het terug te dringen is niet kopen.

Het beste antwoord

Ja natuurlijk mag dat.

De vraag is echter de volgende.
Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die hun huisdier , dat zij vaak in een opwelling gekocht hebben , weer kwijt willen , dat de de verschillende kinderboerderijen overlopen in aantallen van kleine huisdieren (konijnen bv.)

Onlangs was er op tv het probleem van een heel groot varken waar maar geen plekje voor gevonden kon worden.
Dat probleem dus.

#Tactiek is eerst contact opnemen met diverse kinderboerderijen en uitvogelen waar nog een plekje is voor jouw hamster (?).
#Ook kun je natuurlijk altijd bij het plaatselijke asiel terecht, niet alleen honden en katten vinden daar een mandje, ook knaagdieren, vogels en soms zelfs paarden en pony's.
#In geval van een klein huisdier kun je nog overwegen om je dier bij de plaatselijke dierenwinkel aan te bieden. Gratis, zodat zij hem weer kunnen verkopen.
#Een briefje op het bord in de supermarkt kan natuurlijk ook.

Succes ermee!

Deze vraag is wellicht beter in de categorie Maatschappij / Samenleving

Toegevoegd na 5 minuten:
Er worden 'afstandsdieren' geaccepteerd, met uitzonderingen, moet gezond zijn en nog meer voorwaarden. Ook hier staat : neem vooraf contact op om zeker te zijn of er plaats is. (zie bron)

Toegevoegd na 10 minuten:
Er zijn meerdere zaken om rekening mee te houden (zie bron):
*afstandsverklaring tekenen
*financiële bijdrage van €25 voor verzorging (bij deze kinderboerderij-bron)
*dier wordt verkocht aan nieuwe baas
*indien te oud bv dan wordt het dier aan een handelaar overgedragen (!).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Ze wil dieren vrijkopen om ze leed te besparen. Het gaat hier niet om een afstand-dier.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ivana, merci!! Ach daar heb ik langs gelezen.
Ik begreep de minnen al niet, waarom ZEGT men niet gewoon wat er aan mankeert, waarom toch zo makkelijk minnen ? gemakzuchtig, dat is het.
Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik zou niet weten waarom het niet mag. Maar voor je het doet, overleg met de kinderboerderij of ze het dier echt willen.Je hebt er niets aan om een biggetje te kopen en dan bij de kinderboerderij te horen dat ze er geen plaats voor hebben, want wat die je er dan mee
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarbij zijn die dieren ook bepaald niet gratis, en sowieso is de vraag of eender welk bedrijf in de bio-industrie überhaupt bereid is om de dieren individueel te verkopen aan particulieren. De bio-industrie is zo efficient dat ik me zo maar kan voorstellen dat het op geen enkele manier de moeite waard is voor zo'n bedrijf om daar de tijd voor uit te trekken.