Welke vogels mogen bij grasparkieten?

Ik heb 3 grasparkieten en we gaan een foriare bouwen. We willen meer vogels en het liefst verschillende vogels. ik kan alleen niet goed vinden welke volgel soorten bij grasparkieten mogen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.6K
bamibal
7 jaar geleden
Bedoel je een volière?
Amadea
7 jaar geleden
Het lijkt een Italiaans woord. Maar dan betekent het: piercen, perforeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hangt helemaal van de afmeting van de volière af. als deze groot genoeg is (2 of 3 meter lang) kan je er veel verschillende soorten vogels in doen.

Antwoorden (2)

Hangt af van de hoeveelheid grasparkieten die je in de volière wilt plaatsen. Ik zou er geen andere soorten kromsnavels bij zetten, maar bij genoeg ruimte en vlieglengte van de kooi, kunnen er wel zaadeters bij, zoals kanaries en vinken.
Je zult dan echter wel merken dat de zang van de kanaries niet meer goed tot zijn recht komt en het geheel een wat rommeliger indruk maakt. Ook de beplanting in de volière heeft wat te lijden met kromsnavels, maar de tijd zal het leren en beplanting is altijd aan te vullen of te vervangen.
Ivana
7 jaar geleden
Mijn moeder hield de grasparkieten altijd samen met roodrugparkieten.
Ze wou de krombekken van de spitsbekken altijd apart houden.
Ik denk dat dat eerder een persoonlijke keuze was.

Over parkieten samen houden. Dit lijstje kan je bij grasparkieten houden. ( op internet zitten zoeken, heb hier zelf geen ervaring mee )
Grasparkieten
Valkparkieten
Bourksparkieten
Catharinaparkieten
Heel het neophema geslacht gaat ook in dit lijstje passen.

Hou rekening met de regel dat een koppeltje grasparkieten minimaal een kubieke meter ruimte moet hebben. ( en liefst meer ) Valkparkieten hebben meer plek nodig dan dat.