Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

, is mijn parkiet ziek of is er iets anders aan de hand?

Hallo,

Ik heb sinds de kerst 2015 een nieuw grasparkietje. Het is een mannetje en hij was toen ik hem kocht was hij rond de 4 weken oud.

Sinds een week merken we dat hij in de rui is en opeens erg mak is terwijl hij eerst af en toe agressief kon reageren (pikken maar niet bijten). Wij merkten later dat hij brakende bewegingen met zijn nek en gooit er zaadjes uit. We hebben gekeken naar de zaadjes en deze waren nog heel maar lijken iets doorzichtig. Het begon met een zaadje per dag maar nu gooit hij er een hoop uit.. Ik het gegoogled maar ik kon niets vinden. Weet iemand raadt?

Gr

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
926
Rieneke1
8 jaar geleden
Het kan hofmakerij zijn, maar ook een vervelende ziekte. Met zo'n klein vogeltje moet je het niet blijven aankijken, maar naar een (vogel)dierenarts gaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit zijn naar alle waarschijnlijkheid zaadjes die hij in de krop opgeslagen heeft en weer omhoog haalt. Als hij samen met een vrouwtje zou zijn, zou hij haar met deze zaadjes voeren. Je zegt ook dat hij ineens mak is, dat betekent dat hij zou als partner ziet. Het omhoog halen van zaadjes kunnen ze ook bij een favoriet speeltje doen wanneer er geen partner is. Je hoeft je geen zorgen te maken, dit is normaal gedrag. Misschien een idee om er een vrouwtje bij te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding