Ik blijf vlooien houden, wat kan ik nog meer doen?

Ik heb ondertussen wel 20 bussen omgevingspray gebruikt door het huis in 5 weken tijd. De hond heeft Bravecto gehad (anti vlooi voor 3 maanden pil) en een pil van Beaphar die de vlooien steriel maakt.

Ik zag in de 3e week geen enkele vlo en daarna elke dag weer 1.

In de 4e week heb ik weer alles ingespoten (vandaar ook die 20 bussen) en alsnog zie ik elke dag een levende vlo op mijn (witte) sokken.

Ik was 2x per week de hondenkussen. En de hond zit ook niet meer onder de vlooien poepjes. Ik geur hem heel lichtelijk met wat lavendelolie en maak overige plekken (tot mijn schoenen aan toe) schoon met azijn.

Wel heb ik de pech dat ik een houten vloer heb met heel veel naden en kieren. Ik vermoed dat hier t probleem dan ook jn zit. Maar zeker weten doe je het nooit.

Wat kan ik nu nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In het verleden heb ik eens een vlooienval gemaakt. Dit was een diep bord met slaolie met daarboven een klein brandend fietslampje. Zet dit snachts aan op een plek met vlooien. De vlooien komen op het licht af en springen dan in de slaolie waar ze in vast komen te zitten. Werkte toen goed om de laatste beestjes weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de hond aan de pil waardoor de vlooien steriel worden is echt de allerbeste oplossing. Meer als een enkele vlo zal het dan niet worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die naden en kieren in je vloer zijn inderdaad rampzalig. Vlooielarven (leven van plantaardig afval) zitten daarin goed beschermd als je stofzuigt.
Tóch denk ik dat heel vaak stofzuigen, en dat volhouden tot nádat de plaag voorbij is, een uitstekend hulpmiddel is. Je hond héél regelmatig grondig onder handen nemen met een vlooienkam is een tweede hulpmiddel. En de vlooienval van Robo lijkt me het experimenteren zeker waard. Al die dingen samen is een heel werk, maar waarschijnlijk toch de enige manier. Ik zou maar stoppen met die spuitbussen. De rotzooi die daar in zit is slecht voor iedereen (ook voor jou) en de doelgroep zal inmiddels wel behoorlijk resistent zijn geworden.

Antwoorden (2)

Misschien eens een ander product proberen.

Uit ervaring week ik dat product 1 ( meestal te vinden bij de apotheek en ook het product dat ze meteen zelf nemen als je 'iets tegen de vlooitjes' vraagt ) totaal niet werkt en de beesten er goed tegen kunnen.

Van product 2 weet ik dat het werkt, maar dat moet de apotheek vaak bestellen. Wel, ik laat dat dan ook altijd maar afkomen want ik hou niet zo van die springbeestjes.

Ik heb 3.5 katten. Die ene halve is niet van ons, maar komt regelmatig op bezoek, en dat is ook diegene die altijd bezoekers bij heeft. Dus als we dat zien, dan ga ik gewoon
'advantage' halen.

Wat belangrijk is om te weten.
Als je eitjes hebt, die komen wel uit maar drinken dan 'giftig' bloed. Daardoor sterven ze wel. Maar je ziet dan idd soms wel een springer terug.

Verder moet je ook
regelmatig stofzuigen
alle kussens wassen
matten behandelen ( net als alles wat je niet kan wassen ) Maar dat doe je al. Ikzelf gebruik gewoon een simpele spuitbus die te koop is bij aveve. Je moet maar een kwart van de oppervlakte behandelen en het is goed.

Nu weet ik niet voor honden,
misschien zijn er daar ook shampootjes voor. Voor katten zie ik dat toch niet gebeuren maar voor honden zou het toch wel kunnen bestaan.

En als je echt niets meer kan doen.
Experts raadplegen.
8 jaar geleden
Vergeet ook niet de vuilniszak!!

Alle vlooien die je opzuigt en ook de neten volgroeien in de zak van de stofzuiger, dus een stukje anti-vlo halsband is voor dit gebruik erg nuttig!!
en iedere keer weer een nieuw stukje , niet vergeten bij vervangen/legen van de vuilniszak. Dat moet helpen.

Af en toe van merk veranderen kan ook helpen. Soms zijn ze ineens resistent tegen een bepaald merk en kun je spuiten wat je wilt, helpt het niet meer...

Als niets meer helpt [ik heb het 2 keer gehad - met hondenvlooien en met kattenvlooien... en mijn bloed zijn ze ook gek op... heel fijn!] kun je altijd nog de gemeente bellen die er in één keer korte metten mee maakt en dan ben je ECHT ervan AF...
Ze komen het hele huis spuiten en dan moet het een paar uur inwerken , jij weg, katten uit huis, daarna terug alle ramen open en alle vlooien DOOD : heerlijk!!

Succes hoor.