welke rassen zitten er in mijn hondje?

Ik heb sinds oktober een pup in huis, hij komt uit Bulgarije.
het is een geweldig leuk beest maar ik ben wel benieuwd naar welke rassen er allemaal in zouden kunnen zitten, ik heb foto's van zijn ouders
De bruine is zijn moeder en de grijze is zijn vader.

Toegevoegd na 20 uur:
Het hondje dat nogal op een herder lijkt is mijn pup

Picture for question
8 jaar geleden
3.2K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik had graag een foto van de pup gezien.
Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet met twee van zulke verschillende ouders.
esth0r
8 jaar geleden
Dan zet ik die er toch bij! Maar wees gewaarschuwd, hij is ontzettend schattig!
esth0r
8 jaar geleden
Hem, het wil niet..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
.Ik Heb japanse mastiff uit asíel Spanje gehaald,we noemen haar wel eens angsthaas en helemaal geen vechthond,integendeel zelfs.Ze heeft 1keer gevochten mdat ze niet anders kon,honden van mm ex grepen haar dus ze kan het wel maar ze wil met iemand ruzieAlles wat ze hoort te zijn is anders by haar,heel anders dan andereTosa,s.Dus karakter van Hond is ook afhankelijk van ervaring en ,Ze is pup en jij bepaald grotendeels hoe ze wordt

Antwoorden (2)

Zowel de vader als de moeder zullen zelf al een mix zijn. In die landen wordt minder gekeken naar rassen en afkomst. Deels omdat honden een vrij leven leiden en dus kunnen paren met dat wat voorhanden is, of omdat mensen in Bulgarije de zin van raszuivere honden niet inzien. Honden zijn daar geen statussymbool.
Jouw pup zal dus een mix zijn van misschien wel 10 rassen, dat is niet meer te achterhalen.
Ivana
8 jaar geleden
esth0r
8 jaar geleden
beide ouders zijn straathonden dus dat kan kloppen, maar is er echt niet eens Een vleugje rasgroep te zien? (Herders, terriërs, staande etc.)
jodyenboyke
8 jaar geleden
+ Ivana. Ik zie links iets van x herder, rechts iets van retriever (toller). Maar denk inderdaad een mix van een heleboel.
Ivana
8 jaar geleden
Die rechtse doet mij eerder denken aan de kop van een Hongaarse Pumi. Ja die linkse is een herdermix, maar wat zegt dat dan? Door alle mengeling hoeft hij niet eens de herderseigenschappen meer te bezitten.
Wij hadden hetzelfde met onze hond uit het asiel.
Wij hebben toen een dna test laten doen.
Deze is zeer uitgebreid. Ze laten ook zien welke rassen in de ouders voorkomen. Bij ons zelfs tot op 2% chiwawa bij de vader.
Werkt heel eenvoudig.

http://www.hondenoutlet.nl/product/honden-dna-test-wisdom-panel-insights?gclid=CPuEw82C_s8CFSMW0wodLhoLHQ