kunnen schildpadden in dit aquarium? (aqua 40)

Ik heb een oud aquarium gevonden op zolder: de Aqua 40. De lamp en alles werkt nog prima! Nu heb ik schildpadden, Ik dacht misschien is het wel een leuke bak voor ze maar, er zit een deksel op met daar in een lamp. Zouden de schildpadden hier in kunnen? Aangezien ik meer denk dat dit een bak is voor vissen...?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt natuurlijk aan de grootte van je schildpad en de soort. Als je een waterschildpad hebt dan heb je minimaal 20 gallon(75L) nodig. Als het een land schildpad is heb je een lange aquarium nodig. Maar waar je naar kan kijken is of de schildpad de vrijheid zal krijgen om genoeg te kunnen bewegen. als je bijvoorbeeld een 40 liter aquarium volpropt met decoraties heb je van de 40 liter maar 20 liter water.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit aquarium is veel te klein; ze moeten niet alleen behoorlijk kunnen zwemmen, maar ook eten ze in het water en moeten ze daar de ruimte voor hebben.
Verder mis ik een warmtelamp en een platform om te zonnen.
Je weet dat je voor schildpadden ook een krachtige pomp nodig hebt?
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaat maar door he, met die schildpadden, hebben geen idee hoe groot ze worden en dat ze er zeker 30 jaar aan vast zitten. +