Waarom kunnen mensen wel tegen theobromine en honden niet?

theobromine is een stofje dat in cacao zit (chocolade)
Waarom kunnen mensen wel tegen theobromine en honden niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Omdat theobramine bij hen langzamer afgebroken wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige mensen eten chocola als ze zich rot voelen. Stofjes in chocolade maken ons vrolijker en energieker. Dat gevoel duurt bij mensen maar even omdat ons lichaam de stofjes snel afbreekt. Een hondenlijf kan die stofjes niet afbreken, daarom is chocola vergif voor honden. Een hond kan al doodgaan na het eten van één reep pure chocolade.De boosdoener is theobromine, een stofje dat in cacao zit.
Er bestaat geen tegengif tegen chocoladevergiftiging. Bewaar chocola dus altijd op plekken waar je hond niet bij kan.
fremar
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
maar de vraag is WAAROM honden niet tegen theobromine kunnen
Ritsuka
8 jaar geleden
laat maar, las niet goed, staat er wel in een regeltje in vermeld
tinus1969
8 jaar geleden
Maar het was een herhaling van het antwoord van @Kornikobv met wat extra niet-relevante informatie.