na het verplaatsen zonk mijn guppie naar de bodem (half dood) hoe kan dit?

Ik wou mijn aqarium verschonen, ik wil de 3 guppies er uit halen en in een andere bak doen (koud water) ik leg ze er in en in een keer drijven ze alle 3 op de kop in het water.
Ik heb ze toen snel terug gedaan in het aquarium en daar bleven ze halfdood liggen voor 20 seconden, daarna zwommen ze heel vrolijk veder.
Nu zwemmen de nog steeds gewoon normaal niet anders als normaal, ik wist dat guppen niet van koud water houden maar dat dan dit gebeurd.... wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Typische shock verschijnselen, kan niet alleen gebeuren bij sterke temperatuursschommelingen maar ook bij plots andere waterwaarden.

Altijd vissen langzaam laten wennen aan andere temperatuur en watersamenstelling en nooit aquarium helemaal verschonen. Enkel een deel van het water en daarbij de vissen in het aquarium laten!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Guppen kunnen niet tegen snelle temperatuurswisselingen. Dat geldt trouwens voor de meeste vissen. Ze reageren dan precies zoals jij beschrijft.