mijn stafford is oberbeschermend, hoe los ik dit op?

Mijn staff is 7 maanden oud en heeft een vervelend verleden gehad. sinds 1 maand is hij erg aanvallend buiten en gromt hij naar vreemde mensen en als hij de kans krijgt hapt hij in hun handen. weet iemand hoe ik dit kan afleren? het word met de dag erger en tegenwoordig is het ook zo als er een nieuw iemand in huis komt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Meld je aan bij een hondenvereniging en volg een socialisatiecursus. Mogelijk moet dat in het begin met muilkorf, dus zorg er voor dat je die hebt.
Z512099
8 jaar geleden
Dit zit echt niet goed, als hij zomaar bijt, aanvallerig is , grommen, zo snel mogelijk professioneel advies vragen.
Inderdaad, het zal met de dag erger worden en hij is niet eens volwassen ! ...hier moet grondig aan gewerkt worden en wat is er in het verleden gebeurt ?

Antwoorden (1)

Heel vervelend voor jou en je hond, maar hier is ws. al het een of ander aan vooraf gegaan. Het is belangrijk dit goed en positief om te buigen.
Neem zo snel mogelijk contact op met een goede gedragstherapeut die werkt volgens de nieuwe inzichten. Een goede hondenschool zal deze hond pas toelaten als de gedragstherapeut dit verantwoord vindt. Indien je je woonplaats doorgeeft, wil ik wel informeren naar een goede therapeut in jouw buurt.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de tussentijd uiteraard zorgen voor een veilige omgeving voor je hond en bezoekers. Dus hond in de bench o.i.d. geen contact met de hond. Buiten ook afstand nemen van andere honden, zover dat hij niet meer reageerd en aandacht voor jou heeft (speeltje, snoepje mee).
jodyenboyke
8 jaar geleden
jodyenboyke
8 jaar geleden
De hond in de bench bij bezoek bedoelde ik de toevoeging.
Ivana
8 jaar geleden
@Jodyenboyke Plus.
Adres van een GOEDE therapeut vraag je aan je dierenarts. Er wordt te veel gerommeld. Het moet in een keer goed worden aangepakt. Geen probeersels. Kosten ongeveer 100 euro, maar dat is minder dat een flinke beet en veel minder stressvol. Succes.
jodyenboyke
8 jaar geleden
Ivana: helaas blijken er toch een hoop gedragstherapeuten een ouderwetse benadering er op na te houden.Ik krijg af en toe de rillingen over de methodes die nog toepast worden. Gelukkig komen er steeds meer richtlijnen en keurmerken (ook voor hondenscholen! Joepie).