Ik moet met mijn kat naar terneuzen dat is een uur met de bus hoe moet ik dit doen?

Ik moet naar een specialist voor een hart echo maar de dichtstbijzijnde is in terneuzen en ik heb geen auto vandaar de vraag

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
In een reiskooi. Je zou een taxi kunnen overwegen, maar dat is wel erg duur. Het kan stressvol zijn voor de kat deze trip maar de echo is belangrijk. Zorg dat in de reiskooi in ieder geval een kussentje of een dekentje ligt dat de kat in ieder geval zo lekker mogelijk ligt bij het transport.
Antoni
8 jaar geleden
Ik zou ook een taxi aanraden. Die doet er vast geen uur over, zoals de bus, dus de reis duurt dan in ieder geval minder lang en levert dus waarschijnlijk minder stress op. Je kan overwegen om op de achterbank naast de reiskooi te gaan zitten, zodat je kat je nog kan zien.
Z512099
8 jaar geleden
1 uur met de bus is lang, zeer lang voor een kat met hartprobleem, niet doen dus...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Via de katten zorg . Kan je een reis kooi huren vaak wel een borg . Vraag daar ook advies mogelijk dat iemand je daar behulpzaam kan zijn . Google eens katten zorg.bij jou in de buurt . Ik kan even niet op de naam komen van die dacht landelijke stichting .
paulus811
8 jaar geleden
Als ik je buurman was zou ik je meteen brengen. Misschien heb jij ook wel zo'n buurman.

Het beste antwoord

Je kunt informeren bij de dierenambulance wat dit gaat kosten, de rit, maar vergeet ook niet dat er waarschijnlijk een jaarlidmaatschap bij zal komen [voorwaarde vaak].

De kosten kunnen per kilometer zijn xx bedrag, maar ook lidmaatschap + regio afhankelijk bedrag. Bel ook meerdere dierenambulances , indien mogelijk , voor meer mogelijkheden/ prijsopgaven.

Als dat niet lukt en je tóch met de bus moet gaan... neem dan een flinke deken mee, die kun je in de bus , maar OOK BUITEN over de mand heen doen, buiten voor de kou èn de stress / zicht / gezien worden en binnen (in de bus) voor de stress .
In de transportmand is het raadzaam een handdoek/ dekentje van de kat te leggen of een t-shirt van jezelf te leggen, als comfort/ eigen lucht.

Probeer uiteraard rustig te blijven, niet gestresst te zijn, je kat voelt het allemaal aan en dat geeft hem nog veel meer stress!

Goeie reis .

Toegevoegd na 6 uur:
Die deken waar ik het over heb wanneer je met de bus moet reizen, is OOK NODIG wanneer je met de dierenambulance of welk ander vervoer dan ook met een kat moet reizen... dus ALTIJD een deken meenemen/over de transportmand heen en OOK in de wachtkamer bij de dierenarts. Gun je dier zijn rust, in plaats van nog meer stress dan hij al ervaart.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan je kat. Als het een relaxte kat is jan je het doen. Als hij heel snel in de stress raakt is het misschien beter om toch een alternatief te zoeken. Als je het doet door het dan in ieder geval niet in de spits maar op een moment dat je rustig kunt zitten zodat het mandje naast je kan staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet wanneer je de afspraak hebt, maar zet meteen de transportbox in de woonkamer met een zacht dekentje erin, en geef de kat regelmatig iets lekkers in de box.
Op zo'n manier wordt de box als eigen gezien, en dat scheelt al veel stress.
Spuit de box in met feliway spray, zodat het gevoel van eigenheid wordt versterkt.
Zet de kat per direct op de Zylkene, een uitstekend voedingssupplement tegen stress.
Informeer bij de dierenambulance of ze deze rit willen en kunnen doen.
Doe tijdens het vervoer een dikke deken of badhanddoek over de box, zodat licht en geluid wat minder intens binnenkomen, en de kat in de eigen geur kan verblijven.
Rieneke1