Wat kan nog helpen bij niezende oude kater? ( na al AB kuur)?

Dierenarts is al geweest en schreef 10 dagen AB + oogzalf voor , i.v.m. mogelijke infectie bovenste luchtwegen. Andere oorzaak zou nog kunnen zijn , maar moet via endoscopie dan en ook narcose, is dat ergens nog een kleine poliep of ander dingetje soms irriteert.
Maar mijn oudste kater is rondom de 20 jaar nu.... dan narcose en stressvolle vervoersactie doe ik hem liever niet meer aan ;)
Hij is verder nog heel gezond, glanst, eet en drinkt goed, geen koorts en op lichte stijfheid na het ontwaken nog steeds een sociale aanhalige eigenzinnige, soms nog speelse GROTE lieverd!

Hij niest bovendien niet steeds, hooguit 2-4 x daags kort 2-3 niesjes... ogen zijn ook helder, soms kleine klodder.
Zijn snot is echter wel groen...
Toch lijkt het hem zelf weinig te deren en mogelijk "doet het mij meer " dan hem ? ;)
Wat kan ik nog proberen wat niet pijnlijk is voor hem?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou kunnen overwegen nog een ander AB-kuurtje te geven, gezien de groene kleur toch op een bacteriele infectie duidt. Ivm met mogelijke poliepjes of een grassprietje in de neus: let eens op of de uitvloeiing uit beide neusgaten komt of niet. Verder zou ik met zo'n hoogbejaard beestje geen al te ingrijpende acties meer overwegen.

Ik ben toevallig ook met mijn katten in de weer de laatste tijd met dezelfde verschijnselen, die allemaal niesziekte blijken te hebben. (nee, ik heb ze nooit ingeënt en tot nu toe - na veertig jaar katten - ook nooit problemen gehad). Soms een beetje niezen, beetje vieze, tranerige ogen. Mijn dierenarts zegt dat hier geen antibiotica voor gegeven kan worden omdat het een virus is (net als je aan verkouden mensen ook geen a.b. geeft). Wel oogzalfje voor ontstoken oogjes. Dus misschien heeft jouw kat ook niesziekte? (ik heb het idee dat mijn katten het nu hebben omdat ze ook ouder zijn). Maar onthoudt dat antibiotica ook goede bacterieën doodt en een aanslag is op het weerstandsysteem. Zeker bij een oude kat zou ik voorzichtig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100