Hoe krijg ik mijn kip ''nestzindelijk''?

Mijn kip Rita kakt in haar legnest. Ze broed op 10 eieren nu, (ja rare tijd), en ze kakt in de hoek van haar nestje. Waarom doet ze dit? Is ze te lui om buiten te kakken? Want ik haal haal wel van het nest af om te eten en drinken + ontlasten. Hoe los ik dit op, naast het schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

De broedtijd is niet het moment om een kip iets (af) te leren want ze is nu echt maar met 1 ding bezig en dat is broeden. Je kip vertoont ongebruikelijk gedrag maar als de eieren uitkomen gaat ze met de kuikens aan de wandel en komt niet meer op het nest terug. Het probleem lost zich dus vanzelf op. Veel plezier met je kip en haar kuikentjes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MaartenVerrips + echter is er wel een kans als deze kuikens groot zijn, dat ze in herhaling treedt