Wat kan ik doen aan "zilvervisjes in huis?

enkele weken heb ik enorme last van zilvervisjes..echt gadver!
ze zitten op zolder ( slaapkamer) badkamer en woonkamer...overdag en 's nachts
ze zijn supersnel ..soms klein maar ook van die dikkers.
het zal door vocht komen denk ik maar ik kan nergens een bron van vocht vinden,hooguit de badkamer dan.
er zitten niet echt kieren waar ik ze vandaan zie komen ze lopen? slingeren door de hele kamer/badkamer.
er word elke dag goed geventileerd ( met mooi weer de hele dag)

Help hoe kom ik hiervan af???

Toegevoegd na 2 dagen:
ik heb nu 2 dagen een 1/2 aardappel in een zakje liggen maar helaas...geen vangst

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Zilvervisjes http://www.doehetzelf.net/zilvervisjes-bestrijden/zilvervisjes-bestrijden.php http://www.ggd.rotterdam.nl/smartsite.dws?Tekstmode=1&id=229&goto=2123348&style=6413 zo dan kan je aan de slag.

Het beste antwoord

Bosuiltje,

Neem contact op met een plaagdierbestrijder in je woonplaats. Vaak kun je zoiets ook via je gemeente of je eventuele verhuurder regelen. Raadpleeg daarvoor hun site.

Niet zelf gaan rommelen. Zeker niet als het probleem zo groot is. De vakman helpt je er zo van af en kan je adviezen geven om een nieuwe besmetting te voorkomen.
En, mocht je buren hebben, dan is een bezoekje daar misschien ook wel handig.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit lijkt mij ook het slimste, uitgeholde aardappel heeft tot nu toe niets opgeleverd en die chemische zelf gebruiken lijkt me ook niet echt goed
dus bedankt voor je tip, ik ga hiermee aan de slag.

Andere antwoorden (8)

Schijnt dat flink de verwarming opstoken helpt. Maar of je daar wat in de zomer aan hebt?

Als het warm zat is zijn ze weg, en als het koud is komen ze tevoorschijn. Een goede tip, berg al je losse papierwerken thuis zoals tijdschriften op in Curverdozen,e n sluit deze af. Papier/zilvervisjes zijn dol op papier, zelf al op behang helaas.

Ik zou vooral op de plek waar je de 'krengen' vaak tegenkomt alle kleine en donkere plekken onderzoeken waar je anders bijna nooit kijkt. Daar vind je ze ook vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geloof mij, de enige mannier om er vanaf te komen is door professionele hulp in te schakelen

dit is het webaderess van de ongedierte bestrijding; http://www.suurd.nl/?gclid=CLHWsuXinaECFR2Y2AoddHGwwA

Toegevoegd na 1 minuut:
een vriend van mij had zilvervisjes, jaren achter elkaar, het is ze daar thuis pas gelukt ze weg te halen nadat ze om professionele hulp hadden gevraagt... echt, die krengen zitten overal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.zilvervisje.nl Hier vind je handige tips..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedenk wel dat als je aangeeft dat er zilvervisjes of papiervisjes moeten worden verwijderd dat de hele wijk er aan moet geloven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoonmaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vond ik:

Er is blijkbaar verschil tussen zilvervisjes, ovenvisjes en papiervisjes
Hier kan je zien wat je hebt:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Zilvervisjes#Herken_zilvervisjes__ovenvisjes_en_papiervisjes

Preventief = Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving, door de cv wat hoger op te stoken en veel te ventileren met droog zonnig weer. Ze gaan namelijk dood als de luchtvochtigheid minder is als 50 % dus hoe lager de luchtvochtigheid hoe sneller je ervan verlost word en de vermenigvuldiging steeds minder wordt.

Ze zijn ook lichtschuw houden zich vooral op in naden en kieren maar ook achter wanden en vloertegels die niet goed zijn afgevoegd of afgekit. Ze eten oa suiker, zetmeel en stijfsel zorg dat deze produkten en de resten niet in de directe buurt zijn bestrijding.

Vangen:
Biologisch = Ze vangen met een doorgesneden beetje uitgeholde aardappel 's nachts in een open plastic zakje op de plaats zetten waar ze zitten 's morgens breng je de aardappel en de zilvervisjes in het dichtgeknoopte zakje naar buiten in de afvalbak.

Informeer ook nog even bij de buren of zij er ook last van hebben want ze gaan door de waterleidingen naar andere plaatsen. Dus als jij het gaat bestrijden en de buren hebben ze ook dan is het dweilen met de kraan open zal ik maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens panteo:

Zilvervisje leven in een vochtig klimaat; door goede ventilatie kunt u vocht afvoeren. Laat geen suiker of zetmeel houdende producten rondslingeren, want daar zijn ze dol op. Een halve aardappel ‘s avonds in een open plastic zakje neerleggen is een goede manier om ze te vangen. Zilvervisjes zijn niet schadelijk; het is niet nodig ze met chemische middelen te bestrijden.
Wil je toch chemisch bestrijden, koop dan een ongediertespray met de werkzame stof chloorpyrifos. Dit bestrijdingsmiddel wordt opgenomen via de huid van de zilvervisjes en hiervan gaan ze zeker dood. Het uitroeien van de zilvervisjes zal niet vanzelf gaan. Gebruik het bestrijdingsmiddel op alle plaatsen kieren en gaten waar u het zilvervisje heeft gezien. Ook wanneer de zilvervisjes bijvoorbeeld 1 of 2 weken later over de behandelde plek kruipen zullen ze toch nog overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent ze in ieder geval te snel af, als je ze bespuit met een oplossing van 75 % dreft en 25 % water. Ze verdrinken dan in het sop.

Als je zo'n ongedierte bestrijder gebruikt is niet handig vind ik zelf. Ten eerste zitten ook mijn vingers eronder, tijdens het spuiten. Da's al niet fijn. Maar bovenaan vind ik toch wel de manier hoe die dood gaat.

Zo ie zo zit ie ergens op, dan valt ie. Daar waar je em niet meer kan vinden. Zie je em nog wel, dan zal je zien dat ie nog gewoon een heel stuk kan rennen.

Plotseling begint zo'n beest heftig te schokken. Echt heftige schokken tot dat zijn laatste stuiptrek is geweest. Is niet zo tof om een beest zo dood te maken.

s'avonds halve aardappel in een open zakje leggen. s'ochtends schijn je dan het zakje met visjes weg te kunnen gooien.