vis verkleurd hoe komt dit?

Ik heb een half jaar geleden een zwarte leeuwenkop vis gekocht sinds een maantje begint hij oranje te worden hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En kan de vis nog verkleuren als hij ouder is?
Amadea
8 jaar geleden
Ja, dat kan ook pas later gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt
Amadea
8 jaar geleden
Zie ook http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/huisdieren/vraag/569811/goudvissen-oranje-kleur

Antwoorden (2)

Door een hoge watertemperatuur kan dat komen. Dat kan gebeuren vanaf dat de vis een maand of acht oud is. De jonkies zijn donker omdat ze zo beschermd worden tegen rovers. Oranje is de natuurlijke kleur van deze vissen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is dit de tweede keer dat ik dit antwoord en deze vraag lees.
Amadea
8 jaar geleden
Ik denk dat de eerste keer dat hij het vroeg de vraag niet aan de richtlijnen voldeed en daarom werd verwijderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou kunnen.
Een zwarte leeuwenkop is van de velen soorten goudvissen.
Goudvissen worden altijd zwart geboren en blijven dat een, twee ,soms drie jaar om dan alsnog goudkleurig ( oranje) te worden.
Er zijn echter ook goudvissen die hun hele leven zwart blijven.
Het oranje worden is dus een normale eigenschap.