welke vis is dit kan iemamd helpen?

Weet iemand de naam van deze vis mijm vriend heeft deze bis gekocht maar hij kent de naam er niet van kan iemand helpen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Arie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien contact opnemen met degene waarvan hij gekocht is. Mogelijk gokt Kolibri2014 verkeerd en is het Wim.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De snelste en makkelijkste manier om er achter te komen is denk ik gewoon terug naar de winkel en vragen. Er zijn nogal wat soorten vissen zeg....

Antwoorden (2)

Dit is een Guppy en zo te zien is het een vrouwtje. Ze ziet er gezond uit.
Het is een school visje, dus zij zal zich beter voelen met meerdere exemplaren als gezelschap. De mannetjes hebben mooie gekleurde staarten. Het is een visje wat zich gemakkelijk vermeerderd.
Dit is ook gemakkelijk waar te nemen: de vrouwtjes zijn levendbarend en krijgen echt een dik buikje. De babygupjes zijn minuscuul klein, maar wel waar te nemen met het blote oog.
Zorg wel voor goed voer. Wanneer ze nl. niet de juiste voeding krijgen ze nogal eens wat misvormingen ontwikkelen of ziek worden.
Laat je goed voorlichten bij de dierenspeciaalzaak. Dan heb je lang plezier van je Guppy!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn heel veel vissoorten dus je stelt een moeilijke vraag, maar mij lijkt het op een vuurneon.

Om zeker te zijn: ga terug naar de winkel en vraag het daar. Je zal namelijk toch terug naar de winkel moeten (ik maak namelijk uit je vraag op dat je vriend er maar 1 exemplaar van heeft gekocht?) want als het een vuurneon is zal je er nog een stuk of 5 (minstens maar liever veel meer!) moeten gaan bijhalen want een vuurneon is een scholenvis.

Niet alleen heeft het visje zelf nood aan soortgenoten, een school vuurneons is bovendien erg mooi.

Tips:
Kijk vooral in het begin naar je vuurneons, naarmate de vissen aan het aquarium wennen bestaat de kans dat de neiging om in school te gaan zwemmen zal verdwijnen.
Kijk 's avonds voor de verlichting uitgeschakeld wordt naar de vissen, meeste kans dat ze dan in school zwemmen.
Wil het scholen verder niet zo lukken? Als het aquarium groot genoeg is kan je proberen er een grotere vissoort bijplaatsen.