Mijn kitten naast kittenmelk ook water geven?

Ik heb sinds kort een kitten van 6/7 weken oud en ik voer deze alleen nog kittenmelk en geen andere voer. Moet ik mijn kitten naast kitten melk ook water geven?

Vervolgens wil ik mijn kitten vers rauw vlees geven zoals een kippenbout of een ansjovis. Na welke week mogen ze dit?

8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Wat ontzettend triest, zo'n jong kitten zonder moeder of nestgenootjes...
Mocht je het beestje te vroeg (zelfs volgens de wet!) uit het nest hebben gehaald, zet 'm dan ajb terug bij moeder: hij moet nog zoveel van haar leren!
Het is niet voor niets dat je een veel grotere kans hebt op gedragsproblemen bij katjes die niet lang genoeg in het nest hebben mogen blijven.

Als je geen andere keus hebt omdat moeder overleden is, lees je dan ajb goed in!
Met een week of 4 gaan kittens langzamerhand vast voedsel eten, en dat zijn zeker geen kippenbouten!
Als je wil dat het katje versvoer gaat eten, koop dan kompleet vers voer zoals carnibest.
Zo weet je dat het beestje alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Je kan niet zomaar lukraak vlees en vis gaan geven zonder de verhoudingen en supplementen te berekenen: begin daar maar niet aan.
Je mag een bakje water neerzetten, maar blijf voorlopig ook nog kittenmelk geven, naast het vaste voedsel.
Rieneke1
8 jaar geleden
goedejongen
8 jaar geleden
Het gaat om een zwerfkatje uit die gekke landen. Deze heb ik uit medelijden meegenomen.
Ritsuka
8 jaar geleden
'Die gekke landen'?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Zwerfkatjes in welk 'vreemd land' dan ook hebben toch óók moeders ? Ik ben benieuwd naar het verhaal achter deze vraag. Dat moet een triest geval zijn wanneer je een kitten vindt en zeker weet dat de moeder niet meer in de buurt is. Zoek in elk geval voldoende hulp via een asiel of een dierenarts. Kittens zijn leuk, maar als je het verkeerd aanpakt kan er een heleboel ellende uit voort komen. Zowel voor jou (en je meubels) als ook voor het kitten zelf.
Ivana
8 jaar geleden
Goed dat er vragen worden gesteld nu vraagsteller niet weet waaraan hij/zij begonnen is.
Rieneke, zoals gewoonlijk weer het juiste antwoord. Plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rauw vlees? Kippenbouten? OMG...
@goedejongen: Neem alsjeblieft het advies van Rieneke over.
@Rieneke: helder antwoord, + van mij