wat voor ras is mijn konijn ?

Ik heb pas geleden een nieuw vriendje in huis. Ik heb hem opgehaald bij de wel koop. De verkopers zeiden dat het een dwerg konijn is maar daar geloof ik niet veel van want daarvoor heeft Bonny Briquette, zo heet mijn konijn. Te grote oren. Bonny heb ik opgehaald toen hij twee maanden oud was het was toen 1 juni. Hij is nu best gegroeid. Hij is bond heeft een witte vles met een witte mondje en neusje. In zijn nek is hij ook wit. En ik vroeg me gewoon af wat voor ras t is. Hartelijk bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
8 jaar geleden
Het is een heel leuk konijntje, maar je weet dat hij in z'n eentje een ongelukkig leven gaat hebben? Groepsdieren moet je niet alleen houden.
Ivana
8 jaar geleden
"Dwergkonijn" zegt nog niets over het ras, alleen over de maat. Een raskonijn heeft papieren en die heb je er niet bijgekregen (?).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan ook een kruising zijn ik heb bijv. een vos met baard
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reineke ik ben 24 7 bij hem en hij is zeker wel gelukkig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap wel wat Rieneke, ookal ben je 24/7 bij hem hij zal wel de interactie missen met soort genoten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gaat Bonny mee naar school/ werk dan? En slaap jij nooit? Rieneke heeft gelijk, een konijn heeft andere konijnen nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook ik ben het eens met Rieneke,jouw lieve vriendje Bonny zou het heel fijn vinden als hij er ook nog een soortgenootje als vriendje erbij krijgt. Misschien kun je hier eens over nadenken? Ik zou dan geen vrouwtje nemen want dan wordt zijn kooi/hok al snel overvol ;-)

Antwoorden (2)

ik denk ook een dwergkonijn. Je kan het zien aan de kleur maar ook aan de vorm. Het ligt niet aan de oren. Je kan het zo wel zien. Maar een dwerg konijn heeft zulke oren. In ieder geval is het niet een vos konijn. Je kan het ook opzoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de site Staat dat het konijn een effe kleur moet hebbe
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nog een maandje wacht, weet je zeker dat het dwergkonijn is, als hij niets is gegroeid.
Dit is een mixje. Dierenwinkels verkopen over het algemeen geen ras zuivere konijnen.

Als je spreekt over dwergkonijnen heb je het over de grote van het dier niet over het ras. Je hebt verschillende maten:
Dwergkonijnen,
Kleine rassen,
Middel slag,
Groote rassen,

Als ik kijk naar de tekening van je konijn zit er iets van een Hollander in (dit is een klein ras).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk antwoord en uitleg. +