Wat is het beste voer voor tropische vissen?

Nadat ik een lange tijd goudvissen heb gehad ben ik overgestapt naar tropische vissen. Bij de goudvissen was het makkelijk om hun te voeren omdat ze voor hun grote korrels hadden. Nou voor mijn tropische goudvissen heb ik zinkende fijne, kleine korrels. Ik weet dat het voer binnen korte tijd op moet zijn en er niks van over blijft dwalen in het water voor een beter aquaria. Hoe dan ook is het lastig om te zien of er nou nog voer over blijft of niet aangezien de helft op het water blijft drijven en de ander helft de bodem raakt en dan niet meer goed te zien is omdat ik een donkere bodem heb. Bestaan er ook grotere korrels voor deze vissen, de dierenzaak hier had ze namelijk niet. Heb nog wel goudvissen voer maar dat lijkt me niet handig om die aan de tropische vissen te voeren..

Toegevoegd na 1 minuut:
Typ fout, geen tropische goudvissen maar normale tropische vissen, plaatjes in dit geval.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
bamibal
8 jaar geleden
De meeste tropische vissen doen het prima op standaard tropische vlokken. Als je verder geen vissen met speciale behoeften hebt, kun je dat prima gebruiken. Te koop in de dierenwinkel en vaak ook in de supermarkt.
Verwen ze af en toe met een beetje levend voer, of met een blokje gedroogde tubifex.
bamibal
8 jaar geleden
Trouwens, het is ook leuk om een paar garnalen voor op de bodem te hebben. Ook erg handig, want zij ruimen voer dat op de bodem komt op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh serieus?! Mogen zij samen, en weet je ook misschien hoe het zit met paren van de vissen, eten de garnalen dan ook de eitjes/baby visjes op? Had in ieder geval geadviseerd gekregen om genoeg plantjes erin te stoppen. Die garnalen houden het aquarium bodem ook schoner?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zal nooit echt iets blijven liggen tenzij je gewoon teveel voert, dat dat een beetje langer duurt dan 2 min om op te eten is niet zo erg. Gebruik bijvoorbeeld voer met een kliksysteem, x aantal klikken voor y aantal vissen. Wat het beste voer is hangt er verder van af: Het best is natuurlijk niet altijd droogvoer te geven maar af te wisselen, bijvoorbeeld met diepvries. Wat droogvoer betreft kan je gaan voor vlokvoer (klassiek en geschikt voor elke vis, is altijd veilig).
Met moeilijke eters moet je echter oppassen en kies je best voor granulaat omdat daar een deel van zinkt, een deel zweeft en een deel drijft, dus voor alle vissen wat voer te vinden overal in het aquarium. Of garnalen de viseitjes opeten weet ik niet, babyvisjes lijkt me sterk. Omgekeerd is wel het geval: een garnaaltje kan af en toe een extra maaltijd worden voor 1 van je vissen. Maar ze kweken snel genoeg, dus een probleem is dat niet.

Antwoorden (1)

Er is een breed aanbod van zowel droog, diepgevroren en levend tropisch vissenvoer beschikbaar. Ieder type visvoer heeft voor en nadelen. De keuze van het juiste vissenvoer hangt sterk af van de tropische vissen die u hebt.

Tetra heeft verschillende soorten. TetraPro is een compleet voer, vlokvoer, dat gedeeltelijk drijft en gedeeltelijk zinkt, zodat zowel de vissen die drijvend voer zoeken als de vissen die voer op de bodem zoeken, hiervan kunnen eten