welke geslacht kitten kan je beste nemen als je al een kater hebt?

Ik wil graag een kitten erbij nemen bij een kater van ongeveer 10/14jaar oud.
Wat kan ik dan als beste erbij nemen, een kater of een poes?
De kater heeft altijd met een andere kater geleefd alleen nu de andere er niet meer is wou ik graag een kitten erbij nemen.

Is dit aan te raden? Of juist helemaal niet?
Ook ben ik benieuwd hoe het zit met een 14 jaar oude poes en er een kitten bij nemen. Het gaat dan om een poes die altijd alleen bij zijn gezin woonde.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Doe dat alsjeblieft niet, dat is een heilloos plan!
Mensen van in de 70 hebben toch ook geen zin om samen te wonen met een peuter van 2? Als je katten bij elkaar zet, is het van belang dat ze in dezelfde levensfase verkeren.
Ga naar het asiel, en zoek een oudere kater die het gewend is te leven met een andere kat. Let er ook op dat de karakters van de katers overeenkomen.

Wat betreft de alleen wonende poes: die is op leeftijd, en geen gezelschap van andere katten gewend. Op die leeftijd moet je er dan geen andere kat meer bij zetten, en al helemaal geen kitten. Gun dat beestje een rustige oude dag.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In grote lijnen kan ik rieneke wel volgen maar soms kan een 2 jarige peuter ook wat extra levensvreugde brengen. Soms kan het net heel goed uitdraaien. Voelt de kater zich een beetje alleen, is hij zelf nog heel levensvol of voelt hij zich echt al oud en moe?? er is ook nog een groot verschil tussen 10 jaar en 14 jaar voor een kat. Een jaar kan al een heel verschil uitmaken.
Hoe dan ook veel succes, je hebt in elk geval een hart voor poezen.