wat voor duiven zijn dit?

ik wil graag weten wat voor soort duiven dit zijn, zo dat ik een goed baasje voor ze kan vinden, dat is handiger als weet wat voor soort het is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit is een houtduif.
Gewoon een vogel die zichzelf kan redden.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat klopt dus niet, totaal ander duif op plaatje...
Erna55
9 jaar geleden
Google bij plaatjes houtduiven. Dan zie je meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb ik gedaan en daarom weet ik het ;) toch bedankt voor proberen
Erna55
9 jaar geleden
en je geeft me een min.. ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik kan niet minen, want heb dat nivo nog niet, dus dat was ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet antwoorden als je geen verstand van deze dieren hebt, zijn verwilderde postduiven, in de volksmond stadsduiven
Erna55
9 jaar geleden
Ik zie op de bovenste foto 3 duiven. De twee bij de afvoer zijn houtduiven.
Rieneke1
9 jaar geleden
Nee Erna, dat zijn zeer zeker geen houtduiven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik weet ook 100% dat geen houtduiven zijn want ik weet hoe die er uit zien! en dan had nu niet hoeven vragen wat het zijn! dus geen houtduif.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
presies en ze kijken erg dom uit hun ogen vind ik XD hahahaha maar zijn zeker geen hout duiven
Dit zijn gewone stadsduiven, die zich prima zouden moeten kunnen redden.
Ook als ze niet meer verzorgd worden door de duivenhouder redden ze zich over het algemeen wel.
Zo zie je ook veel geringde duiven tussen stadsduiven, beestjes die ooit ergens zijn losgelaten, en de weg naar huis niet meer weten te vinden.
Deze duiven stammen af van rotsduiven, dus de stad met al haar gebouwen vormt een uitstekende biotoop.
Ik denk niet dat je makkelijk een nieuw baasje voor ze zal vinden: je weet niet wat de beestjes onder de leden kunnen hebben, en als postduif zouden ze hun waarde nog moeten bewijzen: die gok zal een duivenhouder niet snel nemen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke is de enige die het juiste antwoord heeft gegeven. Geen houtduif en ook geen rotsduif. Die komt in wilde vorm in Nederland niet voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maarten, dat neemt iedereen van elkaar over. Hij komt niet in het wild voor, maar wordt in Nederland wel degelijk gefokt als sierduif en hebben dus een baasje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Joan, in dat geval spreek je niet van rotsduif maar van stadsduif. Sla de Avifauna van Nederland deel 2 er maar op na.
Rieneke1
9 jaar geleden
Of ze worden postduiven genoemd, als ze voor de "sport " gehouden worden, maar rotsduiven zijn het idd niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De rotsduif is kleiner dan de gemiddelde postduif en heeft een kortere snavel. Daarom vroeg ik of de snavel afgevijld was? Zo neen, dan is deze snavel van nature kort.
http://www.aviculture-europe.nl/nummers/12N03A05.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
He joandarc, ik denk niet snavel afgevijld is.
baasje hadden ze zeker, want die woont boven mij.
ze zijn net zo groot als houtduif maar zijn ze zeker niet, want die herken ik namelijk wel.
op duiven facebook zeggen ze Vinkduiven / archangels pigeons / gimpel tauben.... maar wat nou echt is ????
ik denk dat ik maar na kenner moet zoeken en vragen langs te komen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Succes ermee nieuwsschierig!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de duidelijkheid. De Avifauna van Nederland onderscheidt rotsduif, stadsduif en gedomesticeerde (tamme, al dan niet verwilderde) duif. Het onderscheid tussen rotsduif en stadsduif is dat rotsduiven niet in nauwe samenhang met mensen leven. Stadsduiven worden van tamme duiven onderscheiden door het feit dat ze niet direct van mensen afhankelijk zijn en bij de partnerkeus, anders dan bij rotsduif en tamme duif, afgaan op uiterlijke kenmerken als kleur en patroon. Volgens deze indeling zijn de duiven op de foto dus tamme duiven. Daarvan bestaan ontzettend veel varianten en daarom waag ik me niet aan een soort- of typenaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met Rieneke eens dit zijn stadsduiven.
Misschien heb hier wat aan Nieuwsschierig:
http://www.vogelbescherming.nl/vogels_kijken/vogelgids/zoekresultaat/detailpagina/q/vogel/211
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je bericht
De duif op het dak is een rotsduif (Columba livia), waar de stadsduif (Columba livia domestica ) van af stamt.
De stadsduif is een eerst gedomesticeerde en later weer verwilderde afstammeling van de rotsduif.
http://www.wnf.nl/nl/bibliotheek/?act=dierenbieb.details&dierid=1584

De houtduif is oorspronkelijk een bosduif. Menigeen denkt dat stadsduif afstamt van de houtduif, maar dat is niet zo.
http://www.gardensafari.net/nl_picpages/houtduif.htm

Toegevoegd na 6 uur:
http://www.aviculture-europe.nl/nummers/12N03A05.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je berichtje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@nieuwsschierig, het lijkt alsof de snavel is afgevijld. Als dat het geval is, heeft de duif in ieder geval een baasje (gehad).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
He joandarc, ik denk niet snavel afgevijld is.
baasje hadden ze zeker, want die woont boven mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Halllo nieuwsschierig, dan heeft deze vogel dus van nature zo'n klein snaveltje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk het, kan het ze niet vragen en hun baas ook niet want die spreek ook geen nederlands XD dan wist nu ook onder tussen wat voor soort het was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een afgevijld snaveltje groeit binnen vijf á zes weken weer aan, groeit het snaveltje niet aan dan is het dus van nature zo klein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan is het nature